بهره‌مندی 5هزار و 374 یزدی از آموزش‌های قرآن/ اعطای وام به 60 مؤسسه و خانه‌ قرآن
کد خبر: 3488150
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴

بهره‌مندی 5هزار و 374 یزدی از آموزش‌های قرآن/ اعطای وام به 60 مؤسسه و خانه‌ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد از بهره‌مندی 5 هزار و 374 نفر از آموزش‌های عمومی قرآن در سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته در راستای حمایت از مؤسسات قرآنی به بیش از 60 مؤسسه و خانه قرآنی وام قرض‌الحسنه اعطاء شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین شایق، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد 29 فروردین ماه با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در گذشته اظهار کرد: این اتحادیه فعالیت‌های خود را در قالب دو شاخه اعم از فعالیت‌های آموزشی مرتبط با قرآن و حمایت‌های مادی و معنوی از مؤسسات و خانه‌های قرآن دنبال می‌کند.
وی به برنامه‌های این اتحادیه در حوزه برگزاری مسابقات قرآنی در سطح استان اشاره کرد و گفت: در دی ماه سال 94 اتحادیه قرآنی، مسابقه بزرگ قرآنی افق (احیای فرهنگ قرآنی) را در سطح استان یزد آغاز نمود و پس از برگزاری مسابقه در مدت 5 ماه، اختتامیه آن 20 فروردین ماه برگزار شد و نفرات برگزیده مسابقه قرآنی افق اعلام گردید.
شایق افزود: این مسابقه که در نوع خود جدید محسوب می‌شد قریب به 13 هزار نفر شرکت کننده داشته است و این مسابقه باعث شد تا عامه مردم با فرهنگ قرآنی انس و الفت گرفته و احیای فرهنگ قرآنی به معنای واقعی کلمه در سطح استان انجام پذیرفت.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی استان یزد با اشاره به فعالیت‌های اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد در حوزه تبلیغی و ترویجی در سطح استان گفت: در سال گذشته 5 هزار و 374 نفر از آموزش‌های عمومی قرآن کریم در استان بهره‌مند شده‌اند.
وی افزود: این تعداد قرآن آموز در قالب 7 عنوان طرح و در مجموع 281 کلاس و دوره از آموزش‌های عمومی قرآن کریم در طول سال 94 بهره‌منده شده‌اند.
مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد گفت: آموزش قرائت قرآن کریم در سطوح یک، دو و سه، آموزش مفاهیم قرآن کریم سطح یک، آموزش قرآن پیش دبستانی، آموزش قرائت نماز در قالب طرح با قرآن در زلال اعتکاف، آموزش قرآن ویژه کارکنان دولت و کارگزاران حج و زیارت و ... از جمله طرح‌های برگزار شده در حوزه آموزش عمومی قرآن کریم در سال گذشته در استان بوده است.
وی ادامه داد: از مجموع شرکت کنندگان در دوره‌های آموزش عمومی قرآن کریم در سال گذشته، یک هزار و 753 نفر برادر و 3 هزار و 621 نفر خواهر بوده‌اند.
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد اظهار کرد: در طول تابستان 94 نیز کرسی‌های تلاوت قرآن را به صورت هفتگی در شهرهای مختلف داشتیم که طبق گزارش‌های ارائه شده از شهرستان‌ها، بیش از 100 کرسی تلاوت قرآن و قریب به پنجاه محفل انس با قرآن نیز در شهرستان‌ها برگزار شد.
شایق ادامه داد: طرح «با قرآن در رمضان» نیز همزمان با ماه مبارک رمضان اجرا شد که براین اساس، هر روز و هر شب یک جزء از قرآن قرائت می‌شد؛ تلاوت‌هایی که در قالب طرح با قرآن در رمضان در مساجد جامع شهرستانها انجام می‌شد و ترتیل خوانی شهرستان یزد به صورت زنده از شبکه‌ استانی تابان پخش می‌شد.
حمایت از موسسات قرآنی از طریق پرداخت وام
وی به بحث حمایت از موسسات قرآنی در سال 94 اشاره کرد و گفت: حمایت از موسسات قرآنی از طریق پرداخت وام به مؤسسات انجام شد و در سال 94، به بیش از 60 موسسه و خانه قرآنی وام قرض‌الحسنه از طرف اعطاء شد.
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد یادآور شد: علاوه بر حمایت‌های مادی و پرداخت وام قرض‌الحسنه، حمایت‌هایی غیرنقدی نیز داشتیم و محصولاتی از جمله؛ کتاب، نرم‌افزار، قرآن و... که مورد نیاز موسسات قرآنی بود را در اختیار این موسسات قرار دادیم.
وی درباره حمایت از جلسات خانگی قرآن کریم در سال 94، اظهار کرد: در سالی که گذشت بیش از 50 جلسه قرآن خانگی تخصصی را از طریق توزیع اقلام آموزشی شامل؛ کتاب، نرم‌افزار، مایحتاج آموزشی و... تأمین کردیم و این حمایت‌ها از طریق دفاتر سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد تا جلسات خانگی قرآن توانمندسازی شده و سطح آموزشی این جلسات ارتقا پیدا کند.
شایق عنوان کرد: همچنین در راستای حمایت از موسسات و خانه‌های قرآنی، بسته‌های آموزشی ویژه‌ای را در سال 94 پیش‌بینی کردیم که این بسته‌های آموزشی شامل؛ کتاب‌های دانستنی‌های قرآن، سی‌دی‌های ترتیل قرآن و بسته‌های حفظ و قرائت قرآن در قالب پکیج‌های آموزشی بود که در اختیار موسسات و خانه‌های قرآن شهری و روستایی قرار گرفت.
وی همچنین گفت: هرساله جلسات متعددی را با کارشناسان قرآنی اداره تبلیغات شهرستان‌ها‌ داریم که این جلسات در واقع جلسه هماهنگی و ارائه نظرات و پیشنهادات کارشناس‌ مسئولان بود و در این جلسه هر یک از حاضران نقاط قوت و ضعف فعالیت‌های استانی را مطرح کردند.
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد افزود: فعالیت کمیته اجرایی قرآنی هیئت‌های مذهبی نیز در سال 94 دنبال شد و براین اساس تفاهم‌نامه‌ای دوجانبه بین اداره کل تبلیغات اسلامی و اتحادیه موسسات قرآنی مردمی استان به امضا رسید تا از این طریق فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی توسعه پیدا کند.
شایق خاطر نشان کرد: رویکرد اتحادیه موسسات قرآنی استان یزد در سال 95 تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و همچنین ادامه فعالیت‌های گذشته اتحادیه با قوت بیشتر می‌باشد.
captcha