سی‎و چهارمین مسابقات قرآن دانش‌آموزان خراسان رضوی در حال پیگیری است
کد خبر: 3488638
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
در سه منطقه؛

سی‎و چهارمین مسابقات قرآن دانش‌آموزان خراسان رضوی در حال پیگیری است

گروه فعالیت‌های قرآنی: سی‎و چهارمین مسابقات منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی از روز گذشته در سه منطقه استانی آغاز شده و تا 27 فروردین‌ماه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاري بين‌المللي قرآن(ايكنا) از خراسان رضوی، سی‎و چهارمین مسابقات منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی از روز گذشته در سه منطقه استانی آغاز شده و تا 27 فروردین‌ماه ادامه دارد.
علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، ‌عترت ‌و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در همین خصوص در گفت‌وگو با ایکنا ابراز کرد: مرحله استانی سی‌وچهارمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان خراسان رضوی که از عصر دیروز، ۲۵ فروردین‌ماه به صورت همزمان در سه شهرستان استان آغاز شده بود، امروز 26 فروردین ماه نیز در این مناطق در حال پیگیری است.
در ححال تکمیل
وی گفت: در افتتاحیه همزمان این مسابقات که برنامه اصلی آن با تلاوت سعید طوسی، قاری بین‌المللی قرآن از تربت جام در ساعت ۱۷ روز گذشته آغاز شد، هادی صلح‌جو، مجری شبکه قرآن اجرای آن را بر عهده داشت و در ادامه دانش‌آموزان هر سه منطقه تربت‌جام، بردسکن و جلگه‌رخ از پیشگاه قرآن کریم و تمثال امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب رژه رفتند.
در ححال تکمیل
مهدوی‌خواه بیان کرد: مراسم افتتاحیه منطقه جلگه‌رخ با حضور محمد‌رضا مسیب‌‌زاده، مدیرکل قرآن و عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مراسم بردسکن با حضور براتعلی منضوریان، معاون پرورشی‌ ـ فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش خراسان رضوی و مراسم تربت جام با حضور میکائیل باقری، معاون قرآن و عترت اداره کل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.
رئیس اداره قرآن، ‌عترت ‌و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در رشته‌هاي ‌اذان، قرائت، ترتیل و  حفظ ترتیبی برای متوسطه اول و دوم و تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه ویژه متوسطه دوم در حال پیگیری است.
در ححال تکمیل
وی گفت: در مسابقات منطقه یک به میزبانی تربت‌جام، ۴۸۰ شرکت کننده پسر از چهارشنبه، ۲۵ فروردین الی جمعه ۲۷ فروردین‌ماه و ۴۱۶ متسابق دختر از چهارشنبه، اول تا سوم اردیبهشت‌ماه به رقابت می‌پردازند.
مهدوی‎خواه به رقابت‌های منطقه دو اشاره کرد و افزود: همچنین مسابقات قرآن، عترت و نماز در منطقه دو به میزبانی بردسکن از چهارشنبه، ۲۵ الی جمعه، ۲۷ فروردین‌ماه با حضور ۵۱۲ پسر و ۴۱۶ دانش آموز دختر از اول تا سوم اردیبهشت برگزار می‌شود.
در ححال تکمیل
وی ادامه داد: علاوه بر این در منطقه سه به میزبانی جلگه‌رخ نیز ۵۱۲ پسر از چهارشنبه، ۲۵ تا جمعه ۲۷ فروردین‌ماه و ۳۹۰ دختر متسابق از چهارشنبه، اول تا سوم اردیبهشت‌ماه به رقابت می‌پردازند.
رئیس اداره قرآن، عترت‌ و نماز خراسان رضوی یادآور شد: در مراسم افتتاحیه این مسابقات از خانواده‌های شهدای قرآنی تجلیل به‌ عمل آمد و در نهایت ادای احترام به پیشگاه شهدای شهرستان‌های تربت جام، بردسکن و جلگه‌رخ برنامه پایانی این مراسم بود.
captcha