تعيين قاريان جزءخوانی خوزستان در ماه رمضان
کد خبر: 3502430
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

تعيين قاريان جزءخوانی خوزستان در ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی: نشست‌های هماهنگی اجرای مراسم جزءخوانی به منظور پخش از سیمای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان طی هفته گذشته برگزار و قاريان آن مشخص شده است.

مهدی دغاغله، مشاور قرآنی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: نشست‌های هماهنگی اجرای مراسم جزءخوانی به منظور پخش از سیمای مرکز خوزستان در ماه مبارک رمضان طی هفته گذشته برگزار شده است.

وی افزود: این نشست‌ها با حضور مسلم رحیمی و قاسم مقدمی برگزار شد. قاسم مقدمي نيز از سوي شوراي عالي قران به عنوان همكار بنده در امر تعيين قاريان و نظارت بر قرائات همكاري دارد.

دغاغله با بیان اینکه قاریان حاضر در مراسم جزءخوانی باید از تأییدات شورای عالی قرآن برخوردار باشند، گفت: برخی از قاریان اصرار دارند که در این مراسم حضور داشته باشند اما شورای عالی قرآن آنها را تأیید نکرده است.

مشاور قرآنی مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان بیان کرد: نزدیک به 60 قاری به منظور اجرا در مراسم جزءخوانی ماه مبارک رمضان انتخاب شده‌اند که در همه شهرهای استان و برخی از مناطق قرآن‌خیز همچون عین دو، شیبان، حمیدیه، نیروهای مسلح، انتخاب شده‌اند.

دغاغله با توجه به اینکه از سوی شورای عالی قرآن نظارت بر اجرای جزءخوانی قرآن کریم به همراه تأیید معرفی قاریان در صدا و سیمای مرکز خوزستان را بر عهده دارد، گفت: در حال حاضر انتخاب قاریان به تناسب قرارگرفتن آنها از لحاظ سن، ظاهر، صوت و لحن، فن قرائت، صورت گرفته است.

captcha