همایش طلایه‌داران هدایت در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد
کد خبر: 3503367
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

همایش طلایه‌داران هدایت در شهرستان تربت حیدریه برگزار شد

گروه اندیشه: همایش طلایه داران هدایت، 12 خردادماه با حضور حدود 120 روحانی از شهرستان‌های تربت حیدریه و رشتخوار در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش طلایه داران هدایت، 12 خردادماه در آستانه ماه مبارک رمضان با حضور حدود 120 روحانی از شهرستان‌های تربت حیدریه و رشتخوار در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تربت حیدریه برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی، امام جمعه تربت حیدریه در جمع این روحانی‌ها که مبلغان اعزامی ماه مبارک رمضان هستند، با اشاره به گرامی داشتن یاد افراد تأثیرگذار اجتماعی و یادگیری از افکار و اندیشه‌های والای آنان، گوشه‌ای از خصوصیات والای امام راحل(ره) را بر شمرد و گفت: امام، یک شخصیت علمی ممتاز بودند و در بحث علم اصول که منطق فقه و پایه و اساس آن است، اندیشه‌های ناب اصولی دارند.  
وی ادامه داد: دلبستگی و دلدادگی به خداوند تعالی و دل بریدن از هر چه غیر خداست، از جمله خصوصیات بارز ایشان بود که باعث شده بود کلام امام، تأثیرگذار و ایشان به معنای واقعی کلمه، یک انسان معنوی باشند.
امام جمعه تربت حیدریه تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که هر چه غیر خداست، طاغوت به شمار می‌رود؛ طاغوت فقط آمریکا نیست و امام هم، خوب به این مسئله واقف بودند.
حجت‌الاسلام عصمتی، اشاره‌ای هم به اختصاص اوقاتی برای رشد علمی و آموزش مطالب جدید کرد و گفت: شرایط فعلی، به گونه‌ای است که با یک برنامه‌ریزی مناسب، در هر زمان و مکان می‌توان به این مهم دست یافت.
وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه بهار قرآن، با تأکید بر پرداختن به تفسیر و احیای آن، تصریح کرد: تفسیر قرآن، تنها با رجوع به قرآن کفایت نمی‌کند، بلکه می‌توان در این خصوص، از دعاهایی که در مورد ماه مبارک رمضان به ما رسیده بهره برد.
امام جمعه تربت حیدریه در پایان، با تاکید بر تبیین قرآن و عترت برای مردم، عنوان کرد: اگر با قرآن و عترت بودید، گمراه نمی‌شوید.
در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی، اشاره‌ای به مهجوریت قرآن کرد و ادامه داد: درست است که قرآن از نظر تلاوت و قرائت در دنیای اسلام مهجور نیست، اما یکی از انواع آن که با آن مواجه‌ایم، مهجوریت معرفتی ـ مفهومی در سطح دنیای اسلام است.
وی با اشاره به فرازی از سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند: «حتی کسانی که زبان قرآن، زبان آنهاست و آنرا می‌فهمند، بخاطر عدم تدبر در آن با آن اُنس نمی‌گیرند»، گفت: یک فرصت طلایی همچون ماه مبارک رمضان، بهترین زمان برای نشر آثار قرآن کریم است، کتابی که خداوند آنرا شفاء و درمانگر خوانده است.

captcha