برپایی محافل متنوع قرآن ویژه دهه کرامت در حرم رضوی
کد خبر: 3520245
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

برپایی محافل متنوع قرآن ویژه دهه کرامت در حرم رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در ایام بابرکت دهه کرامت و در ساعات مختلف روز، محافل و جلسات متنوع قرآنی ویژه عموم زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در ایام بابرکت دهه کرامت که بازه زمانی میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) را شامل می‌شود، محافل و جلسات متنوع قرآنی به همت اداره علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.
بنابر این گزارش، زائران، مجاوران و کودکان و نوجوانان می‌توانند در ساعات مختلف این ایام از این جلسات، محافل و برنامه‌های قرآنی که از 14 مردادماه آغاز شده و تا 24 مردادماه ادامه دارد، بهره‌مند شوند.
آغاز هر روز دهه کرامت با جلسه ترتیل‌خوانی قرآن کریم، نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر امام رضا(ع) همراه است.
در ادامه و از ساعت 17:45 الی 19:40 در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد حرم مطهر رضوی، مراسم ترتیل‌خوانی و محفل انس با قرآن در جوار عترت و اجرای گروه تواشیح با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی، برجسته و نوجوان برگزار می‌شود.
همچنین بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در طول این دهه مبارک، محفل و جُنگ قرآنی ویژه کودکان و نوجوانان با اجرای مجریان توانمند از جمله رمضان‌پور و تدین همراه با برنامه‌های متنوع و شاد با رويكرد دينی شامل همخوانی قرآن، قصه، نمایش، سرود، خطابه تواشیح و .... در ايوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد از دیگر این برنامه‌ها است.
در محافل انس با قرآن و ترتیل‌خوانی دهه کرامت، قاریان بین‌المللی و برجسته از جمله سیدمرتضی سادات‌فاطمی، جواد پناهی، سیدجواد حسینی، حمید شاکرنژاد، سیدمحمدجواد علمی، جواد کاشفی، غلامرضا باوجدان، سعید مهوشیان، حامد علیزاده، جواد سلیمانی، مهدی تقی‌پور، جلال نجاتیان، یاسر پارسایی، سیدخلیل‌الله نجات‌حسینی، جلیل اشرفی، امیر لعل‌اول و قاریان نوجوان از جمله علیرضا اسحاقی و علی ساجدی‌مقدم حضور دارند.
همچنین مهدی حسنی، رضا عابدین‌زاده، سیدعلی مؤمنیان، سعید قره‌داشی، علی عرفانیان، جعفر علیپور و رضا گلشاهی از جمله حافظان بین‌المللی و برجسته کشور هستند که در این محافل به تلاوت می‌پردازند.
علاوه بر این، اجرای برنامه‌های متنوع دینی در این محافل و جلسات قرآن توسط گروه‌های تواشیح عروة‌الوثقی، مرسلات، رضوی، فدک‌الزهراء، بینات، ولیعصر و سیره‌النبی از دیگر این برنامه‌ها در دهه کرامت به شمار می‌رود.
برگزاری محفل انس با قرآن در جوار عترت ویژه شام ولادت امام رضا(ع) در صحن جامع رضوی، برگزاری پنج هزار ختم کل قرآن هدیه به پیشگاه امام رضا(ع)، ختم 50 هزار ختم صلوات و هزار ختم صلوات خاصه ثامن‌الائمه(ع)، همه روزه صبح از ساعت 8 الی 13 و بعدازظهرها از ساعت 16 الی 20 به صورت حضوری و غیرحضوری در دارالقرآن حرم رضوی از دیگر این برنامه‌ها است.
captcha