آزمون ارزیابی طرح قرآنی امام جواد(ع) در اهواز برگزار شد
کد خبر: 3528824
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

آزمون ارزیابی طرح قرآنی امام جواد(ع) در اهواز برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آزمون ارزیابی طرح امام جواد(ع) در دارالقرآن امام هادی(ع) کانون بسیج شهید جهان‌آرا اهواز با هدف تربیت قاریان ممتاز امروز 18 شهریورماه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آزمون ارزیابی طرح قرآنی معرفتی امام جواد(ع) امروز 18 شهریورماه در دارالقرآن امام هادی(ع) کانون بسیج شهید جهان‌آرا اهواز برگزار شد.

در این آزمون که به منظور شناسایی استعدادهای قرآنی پسران 10 تا 16 سال سطح شهرستان‌های استان برگزار شده است، بیش از 100 نفر شرکت کرده بودند.


در ابتدا این جلسه قاری قرآن خلیل سواری به قرائت قرآن پرداخت.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام علیرضا جلالی مسئول دارالقرآن امام هادی(ع) با اشاره به اینکه این طرح با هدف تربیت قاریان خوش‌خوان جوان در سطح استان برگزار شده است، افزود: این طرح با همکاری اساتید بین‌المللی قرآنی همچون مهدی دغاغله، احمد ابوالقاسمی و ... برنامه‌ریزی و ... برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به اینکه آزمون ارزیابی با هدف شناخت استعدادهای جوان در رشته‌های صوت، لحن، تجوید و قرائت برگزار خواهد شد، افزود: پس از انتخاب 40 نفر از این آزمون جلساتی با حضور اساتید بین‌المللی قرآن به صورت ماهانه در جلسه و به مدت یک سال برگزار خواهد شد.


جلالی ادامه داد: در این جلسات که به صورت صبح و بعدازظهر برگزار خواهند شد، قرآن‌آموزان در دوره‌های مختلفی جهت تبدیل به قاریان ممتاز شرکت خواهند کرد.

مسئول دارالقرآن امام هادی(ع) با بیان اینکه این طرح که تا شهریورماه 1396 ادامه می‌یابد، افزود: در پایان اردوی مشهد ویژه نخبگان این طرح برنامه‌ریزی شده است.

یادآور می‌شود در آزمون ارزیابی این طرح جوانان و نوجوانانی از شهرستان‌های اهواز، کارون، باوی و حمیدیه حضور داشتند.

captcha