آل‌ سعود به بن‌بست رسیده است/ فاجعه منا فراموش نشود
کد خبر: 3530417
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
حجت‌الاسلام پژمانفر:

آل‌ سعود به بن‌بست رسیده است/ فاجعه منا فراموش نشود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز رفتارها و اقدامات آل سعود نشان‌دهنده به بن‌بست رسیدن این دولت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصر‌الله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، امروز، 25 شهریورماه در مراسم بزرگداشت شهید حاجی‌حسنی‌کارگر در مشهد گفت: زمانی که پیامبر اسلام(ص) به رسالت مبعوث شدند با شرایط بسیار سخت به لحاظ فرهنگی مواجه بودند، شرایطی که در تمام طول عمر بشر بدترین شرایط محسوب می‌شد.
وی ادامه داد: امیرالمومنین علی(ع) در توصیف مقطعی که پیامبر اسلام(ص) در آن به رسالت مبعوث شدند، فرمودند که: «خدای متعال رسول گرامی اسلام را در جامعه‌ای مبعوث کردند که مردم به راحتی خون‌های یکدیگر را ریخته، در کنار مرداب‌ها زندگی و دخترانشان را زنده‌ به گور کرده و به این اعمال و رفتار خود افتخار می‌کردند».
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعا در جامعه‌ای که دارای چنین شرایط و ویژگی‌هایی بوده، تربیت انسان‌ها و رساندن آن‌ها به قله‌ای که هر انسانی باید در آن قرار داشته باشد، کار سهل و آسانی نبوده است اما پیامبر(ص) از بدترین مردم، بهترین مردم را تربیت کردند.
حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه این اتفاق سبب شد که پرچم اسلام شرق و غرب عالم را تحت سیطره خود قرار دهد، یادآور شد: لذا اتفاق بزرگ و باعظمتی در دنیای اسلام رخ داد که توانست با سرعت شرق و غرب را تحت تأثیر خود قرار دهد، البته ویژگی‌های خود پیامبر(ص) در این موضوع قابل اغماض نیست.
وجود جامعیت و غنا در گفتمان اسلام
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گفتمان اسلام دارای جامعیت و غنای فراوانی است، ابراز کرد: آنقدر گفتمان اسلام دارای محتوای بلند و رسایی است که به جان‌های تشنه انسان‌ها رسیده و آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به سخنی از امام رضا(ع)، عنوان کرد: اگر حرف‌ها، محاسن و معارف اهل بیت(ع) به خوبی به دست مردم برسد، قطعا تبعیت خواهند کرد که این تبعیت به دلیل غنای این کلمات بوده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های گفتمان اسلامی، تصریح کرد: این گفتمان دارای محتوای غنی است که در هر زمانی برای کسانی که بخواهند با این محتوا ارتباط برقرار کنند قطعا مؤثر واقع می‌شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یکی از دلایل تأثیرپذیری گفتمان اسلام اخلاص‌ها و تلاش‌هایی بوده که در این مسیر انجام گرفته است در واقع از صدر اسلام رشادت‌های زیادی در مسیر تبلیغ دین انجام شده و این تلاش‌ها و رشادت‌های مجاهدان در هر مقطعی تأثیرات عمیقی داشته است.
افزایش تمایل و گرایش به اسلام
حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه در تمام مقاطع تاریخ گفتمان الهی و عمیق اسلام توانست انسان‌ها را به سمت خود جذب کند، عنوان کرد: امروز گرایش به اسلام و تمایل به آن به شدت رو به گسترش است زیرا ما توانسته‌ایم چهره واقعی اسلام را به دنیا معرفی کنیم.
وی تصریح کرد: البته تحقق این اسلام و حاکمیت این جریان ناب در جامعه فاصله زیادی دارد تا بگوییم به تمام معنا محقق شده، اما امروز مخاطبان این دین بسیار گسترده شده است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همچنین امروز گرایش به معنویت و فضائیل انسانی رو به افزایش است، عنوان کرد: اینکه امروز دشمنان اسلام‌هراسی را شیعه‌هراسی کرده و مردم را نسبت به جریان اسلام ناب دچار ابهامات و تردیدهایی می‌کنند، نشان‌دهنده این است که گرایش به اسلام به شدت اوج پیدا کرده است.
حجت‌الاسلام پژمانفر اضافه کرد: در واقع تلاش می‌کنند تا چهره نامناسبی از جریان اسلام به‌خصوص در مناطقی که تمایلات به اسلام در آن‌ها وجود دارد، نشان دهند و آن‌ها را از اسلام می‌ترسانند.
وی با اشاره به اینکه امروز در برخی از کشورهای اروپایی بمب‌گذاری‌هایی صورت می‌گیرد که منجر به کشته‌ و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم می‌شود، تصریح کرد: قطعا آنقدر دستگاه‌های اطلاعاتی این کشورها توانمند هستند که بتوانند از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند، اما این صحنه‌سازی‌ها را انجام می‌دهند تا در مردم ترس ایجاد کنند.
تغییر ترکیب جمعیتی اروپا به سمت مسلمانان
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این صحنه‌سازی‌هایی که در کشورهای اروپایی رخ می‌دهد یک خودزنی محسوب می‌شود، عنوان کرد: به گفته دستگاه‌های اطلاعاتی اروپا در برخی از شهرها ترکیب جمعیتی به سمت مسلمانان تغییر پیدا کرده و این اتفاقی است که دشمنان هم نمی‌توانند آن را کتمان کنند.
حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه افتخار ما این است که زیر پرچم ائمه(ع) قرار داریم و قطعا دین تنها محتوای نجات‌بخش بشر است، تأکید کرد: خوشبختانه امروز به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی این فرهنگ جای خود را در سراسر دنیا باز کرده است.
آل‌سعود به بن‌بست رسیده است
وی با بیان اینکه بعضی از فریادها از روی قدرت نبوده و نشان‌دهنده ترس و وحشت است، یادآور شد: امروز شاهد فریادهایی از سوی مسئولان عربستانی هستیم که در اوج وحشت است، رفتارها و اقدامات دولت سعودی نشان‌دهنده به بن‌بست رسیدن آنها است از همین رو کارهای کاملا غیرمنطقی و از روی ترس و وحشت انجام می‌دهند.
حجت‌الاسلام پژمانفر ادامه داد: عربستان آبستن حوادث بسیار زیادی است که در آینده نه چندان دور خواهیم دید که به مدد خدای متعال در این کشور چه حوادثی رخ می‌دهد.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دوران دفاع مقدس، عنوان کرد:  آن چیزی که مهم‌ترین فاکتور برای پیروزی ما در دفاع مقدس محسوب می‌شد، امکانات و تجربه نظامی ما نبود، بلکه اخلاص افرادی بود که پای کار آمده، جان خود را کف دست قرار دادند و خدای متعال نیز از آن‌ها حمایت کرد.
وی با بیان اینکه ریخته‌شدن خون یک شهید با یک انسان عادی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: تأثیری که شهادت یک شهید می‌تواند در جامعه بگذارد بسیار بیشتر بوده و نشان‌دهنده زنده بودن اوست.
حجت‌الاسلام پژمانفر تأکید کرد: امروز برکتی که در شرق و غرب عالم وجود دارد به برکت خون شهداست که ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
فاجعه منا نباید فراموش شود
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فاجعه‌ای که در منا رخ داد و تعداد زیادی از مسلمانان در آن شرایط سخت به شهادت رسیدند، نباید فراموش شود.
وی ادامه داد: قطعا اگر نهیبی که رهبر معظم انقلاب خطاب به عربستان زدند، نبود حتی جنازه شهدا نیز به ما برگردانده نمی‌شد.
حجت‌الاسلام پژمانفر با بیان اینکه نباید بگذاریم حادثه منا تاریخ مصرف داشته باشد و باید در راستای حفظ کردن آن تلاش کنیم، گفت: امروز شاهد جاودانگی و تأثیرگذاری بسیار سیدالشهدا(ع) در جهان هستیم و شهدای ما نیز در حادثه منا در شرایط بسیار سخت و برخی با اینکه امکان ادامه حیات داشتند، جان خود را از دست دادند.
وی با بیان اینکه حادثه منا کمتر از حادثه سال 66 مکه نیست، یادآور شد: در آن سال نیز تعداد زیادی از زائران بیت‌الله‌الحرام به خاک و خون کشیده شدند و امام خمینی(ره) نیز در آن زمان فرمودند که «ما اگر از صدام و مسئله فلسطین بگذریم از این حادثه نخواهیم گذشت»، لذا ما نیز نباید حادثه منا را فراموش و به راحتی از کنار آن بگذریم.
captcha