هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های شهدا و ایثارگران است
کد خبر: 3532432
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های شهدا و ایثارگران است

گروه سیاسی: امام جمعه شهرستان نظرآباد گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان، شهدا و جانبازان است و باید این رشادت‌ها را به نسل آینده منتقل کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام والمسلمین جعفر محسن زاده، امام جمعه نظرآباد، دوم مهرماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، اظهارکرد: هفته دفاع مقدس، یادآور رشادت‌ها و از جان‌گذشتگی‌های ملت انقلابی ایران در دفاع از کیان اسلام و میهن اسلامی است و هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای انتقال ارزش‌های این دوره پر افتخار انقلاب اسلامی به نسل جوان است.
وی با بیان اینکه هشت سال ایستادگی در برابر قدرت‌هایی که برای ازپا درآوردن جمهوری اسلامی ایران متحد شده بودند زمان کمی نیست، افزود: بعد از آن هشت سال هم ما در موضع دفاع مقابل تهاجم فرهنگی و توطئه‌های دشمن برای براندازی جمهوری اسلامی ایران را شاهد بوده‌ایم و خوشبختانه در همه  زمان‌ها توانستیم با توطئه‌های آن‌ها مقابله کنیم و نگذاشتیم به اهدافشان برسند.
این مسئول با اشاره به بازگشایی مدارس، گفت: درتعالیم دین اسلام بر اهمیت و ارزش خواندن و مطالعه تاکید فراوان شده است و خواندن و اهمیت تحصیل دانش در دین مبین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
خطیب جمعه نظرآباد درادامه به جایگاه خانواده اشاره و ابرازکرد: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ ها و تمدن‌ها در تاریخ بشر بوده است و پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین و حمایت و هدایت آن به جایگاه واقعی و متعالی‌اش، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن، موجب دورشدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه هلاکت و ضلالت بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن زاده در پایان خانواده را اثرگذارترین نهاد در تعیین هویت شخصی و اجتماعی فرد عنوان کرد و گفت: این نهاد اجتماعی مهم ازسایر نهادها آسیب پذیرتر است و باید در حفظ و صیانت این نهاد تلاش کرد.

captcha