مردم شوش؛ میزبان پیکرهای 78 شهید دوران دفاع مقدس
کد خبر: 3534794
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

مردم شوش؛ میزبان پیکرهای 78 شهید دوران دفاع مقدس

گروه اجتماعی: فرماندار شوش از بسیج تمام امکانات برای استقبال از پیکرهای 78 شهید دفاع مقدس خبر داد و گفت: با توجه به همزمانی ورود پیکر شهدا با ایام ماه محرم باید فضای تاثیرگذار معنوی در شهر ایجاد و حال و هوای شهرستان به سمت فرهنگ ایثار و شهادت سوق داده شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، رضا نجاتی فرماندار شهرستان شوش در نشست هماهنگی ستاد استقبال از 78 شهید تازه تفحص شده که روز گذشته 10 مهرماه در این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: بر اساس درخواست‌های مردم شهرستان و با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد قرارگاه کمیته جستجوی مفقودین مقرر شد شهرستان شوش میزبان تعدادی از شهدای گرانقدر باشد.

وی با تأکید بر این‌که مراسم تشییع این شهدای گلگون کفن باید با شکوه زایدالوصفی برگزار شود، افزود: با توجه به همزمانی ورود پیکر شهدا با ایام ماه محرم باید فضای تاثیرگذار معنوی در شهر ایجاد و حال و هوای شهرستان به سمت فرهنگ ایثار و شهادت سوق داده شود.

نجاتی از بسیج تمام امکانات در جهت استقبال از این شهیدان سرافراز خبرداد و گفت: کمیته‌های انتظامی، ترافیکی، اطلاع رسانی و تبلیغات و همچنین کمیته‌ی پشتیبانی در این خصوص تشکیل شده است.

فرماندار شهرستان شوش خواستار حضور همه اقشار مردم شهیدپرور شهرستان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و به‌خصوص هیئت‌های مذهبی برای استقبال و تشییع پیکر شهدای گرانقدر شد.

همچنین سرهنگ حسين عشقي مسئول ستاد قرارگاه كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح در مورد نحوه تفحص 78 شهيد دفاع مقدس گفت: تفحص اين شهدا حاصل تلاش نيروهاي كميته جستجوی مفقودين در يك‌ماه گذشته بوده است.

وي در مورد مناطقي كه اين شهدا تفحص شده‌اند، افزود: پنج منطقه‌ غرب اروند، جزیره امل‌الرصاص، مجنون، شرق دجله و زبیدات با تلاش نيروهای كميته مفقودين تفحص شد و توانستيم در اين پنج منطقه 78 شهيد شناسايي كنيم.

مسئول ستاد قرارگاه كميته جستجوي مفقودين ستاد كل نيروهاي مسلح یادآورشد: هويت شهدا هنوز مشخص نشده است و در آينده نزديك با بررسي‌های مختلف مشخص می‌شود كه چه تعداد از اين شهدا مفقود و گمنام هستند.

یادآور می‌شود؛ پیکر مطهر 78 شهید تازه تفحص شده روز سه شنبه سیزدهم مهرماه مصادف با دوم محرم، ساعت 17 از مقابل فرماندهی ناحیه‌ مقاومت بسیج شهرستان شوش تا حرم حضرت دانیال نبی (ع) تشیع خواهد شد

captcha