شرکت بیش از هزار و 500 نفر در طرح قرآنی افق منطقه دو مشهد
کد خبر: 3534862
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹

شرکت بیش از هزار و 500 نفر در طرح قرآنی افق منطقه دو مشهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: شهردار منطقه دو مشهد ابراز کرد: طرح اوقاف فراغت قرآنی(افق) تابستان سال جاری در سطح منطقه دو شهرداری مشهد و در راستای استعدادیابی و آموزش نوجوانان و ثمربخشی اوقاف فراغت این قشر به اجرا در آمد.

محمدرضا قلندرشریف، شهردار منطقه دو مشهد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به اجرای طرح افق توسط شهرداری منطقه دو، ابراز کرد: این طرح تحت عنوان اوقات فراغت قرآنی(افق) و در سه فاز در سطح منطقه دو شهرداری مشهد اجرا و اختتامیه آن دهم مهرماه در همین منطقه برگزار شد.
وی با بیان اینکه این طرح با هدف استعدادیابی، آموزش، ساماندهی و ثمربخش کردن اوقات فراغت تابستان نوجوانان صورت گرفت، ادامه داد: این طرح که در دو رشته قرآنی روخوانی و حفظ و همچنین رشته‌های احکام، تئاتر، سرود، بازی‌های بومی و محلی، خوشنویسی، خبرنگاری، تصویربرداری، خطاطی، اوریگامی و ... اجرا شد با حضور مربیان توانمند آموزش به نوجوانان پسر و دختر سطح محلات این منطقه صورت گرفت.
قلندرشریف با بیان اینکه در اجرای طرح افق سعی شد از ظرفیت فیزیکی مساجد و محلات بهترین بهره را ببریم، اظهار کرد: در این راستا فراخوانی اعلام و افراد دارای توانمندی جهت آموزش به دیگران جذب شدند و در ادامه کسانی که در حوزه اوقات فراغت نیاز به آموزش داشتند با حضور در این کلاس‌ها، آموزش‌های لازم را دریافت کردند.
شهردار منطقه دو مشهد با تأکید بر اینکه طرح افق در 12 مسجد این منطقه به اجرا درآمد، عنوان کرد: در فاز نخست برگزاری این طرح که تابستان سال جاری بود بیش از هزار و 500 نفر از نوجوانان 12 تا 16 سال حضور یافتند.
وی تصریح کرد: گام دوم طرح افق نیز با عنوان مستندسازان جهادی(موج)، به اجرا در می‌آید که در همین راستا تاکنون 250 خاطره ویژه این فاز را دریافت کرده‌ایم.
شهردار منطقه دو اضافه کرد: بخش دیگری از طرح اوقات فراغت قرآنی معرفی گروه‌های برتر مساجد بود که هر مسجد در هر رشته دو گروه را معرفی کرد و در جشنواره به رقابت پرداختند.
قلندرشریف با بیان اینکه فاز سوم این طرح از ابتدای شهریورماه آغاز شده است، تصریح کرد: براساس این فاز نیز در مناسبت‌های مختلف پیش رو از گروه‌های سرود و تئاتر تشکیل‌ شده و آموزش دیده در مساجد استفاده می‌شود.
captcha