2400 نفر در خانه‎های قرآنی قم مشغول حفظ هستند/ فعالیت 154 خانه قرآن
کد خبر: 3535862
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
عظیمی خبرداد:

2400 نفر در خانه‎های قرآنی قم مشغول حفظ هستند/ فعالیت 154 خانه قرآن

گروه فعالیت‎های قرآنی: مدیر دارالقرآن کریم استان قم از فعالیت 2400 قرآن پژوه در قم خبرداد که در خانه‎های قرآنی به شکل تخصصی مشغول به حفظ قرآن هستند.

حجت‎الاسلام والمسلمین سیدجواد عظیمی در گفت وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا)از قم، گفت: برنامه‎های دارالقرآن کریم استان قم در بخش‎های مختلف در حال برگزاری است.
وی افزود: در آغاز به کار خانه‎های قرآنی که از ابتدای مهرماه انجام شد، فعالیت‎های مختلفی ویژه سال تحصیلی جدید مد نظر قرارداده شد که اهم این فعالیت‎ها در عرصه توسعه آموزش‎های کاربردی قرآن خواهد بود.
مدیردارالقرآن کریم استان قم بیان کرد: 154 خانه قرآنی از ابتدای مهرماه کار خود را در استان آغاز کرده‎اند که ثبت نام آنها از مقاطع چهار سال به بالا بوده است که در این آموزش‎ها، روخوانی و روانخوانی و حفظ و مفاهیم مد نظر بوده است.
عظیمی بیان کرد: مهمترین برنامه خانه‎های قرآن امسال در استان قم، فعالیت در زمینه حفظ تخصصی است که امیدواریم با این فعالیت بتوانیم به یکی از اوامر رهبری نسبت به  گسترش حفظ قرآن در کشور اقدام کنیم.
وی گفت: هم اکنون بیش از 3هزار نفر در خانه‎های قرآنی استان قم در رشته‎های مختلف آموزش می‎بینند؛ در همین زمینه 2400نفر در زمینه حفظ تخصصی در استان قم کار می‎کنند که این تعداد به غیر از تعدادی هستند که در طرح اوقاف فعالیت دارند.
عظیمی بیان کرد: حمایت و راه اندازی جلسات قرآنی خانگی از دیگر ضروریاتی است که امسال مد نظر فعالان قرآنی اداره تبلیغات اسلامی است.

captcha