ترویج نماز در جامعه از گسترش فحشا و منکر جلوگیری می‌کند
کد خبر: 3552180
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

ترویج نماز در جامعه از گسترش فحشا و منکر جلوگیری می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه کرج با اشاره به اینکه بسیاری از بداخلاقی‌ها و کاستی‌های جامعه از بی‌توجهی به نماز نشات می‌گیرد، گفت: نماز ناهی فحشا و منکر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، سید محمدمهدی حسینی همدانی ، امام جمعه کرج، 18آذر در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که با حضور مسئولان کشوری و استانی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزارشد، اظهارکرد: ترویج نماز در جامعه ناهی فحشا و منکر است، اگر در جامعه شاهد بداخلاقی و کاستی‌هایی هستیم به دلیل آن است که به حقیقت نماز به طور شایسته توجه نمی‌شود.
وی افزود: آسیب‌های اجتماعی را به آسانی می‌توان با اقامه نماز و ترویج  روح نماز در جامعه مرتفع کرد، اگر نماز در جامعه حکم فرما شود آرامش جامعه را فرا می‌گیرد.
این مسئول بیان کرد: اگر نماز بر جان و دل انسان غلبه کند اثر قابل توجهی بر تعالی روح و جان انسان می‌گذارد.
حسینی همدانی همچنین از برگزاری اجلاس نماز در این استان سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه در حوزه نماز بیشتر به جنبه نظری موضوع توجه شده است و امیدواریم برگزاری این اجلاس گامی مثبت در راستای کاربردی کردن نماز باشد.
امام جمعه کرج در پایان ضمن قدردانی از مسئولانی که برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس تلاش کردند گفت: یقینا آثار این تلاش در زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها نمود پیدا خواهد کرد.

captcha