نقد کتاب «عشق و رنج و بلوط» در خرم‌آباد
کد خبر: 3553451
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

نقد کتاب «عشق و رنج و بلوط» در خرم‌آباد

گروه فرهنگی: کتاب «عشق و رنج و بلوط» روایتی از زندگی تلخ و شیرین یک کودک در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق و مواجهه ناگهانی او با جنگ است که خاطراتش بن‌مایه این رمان شده و در خرم‌آباد به نقد گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، نشست حضوری نقد کتاب «عشق و رنج و بلوط» دوشنبه، 22 آذرماه با حضور رضا موزونی، نویسنده کتاب، مدیرکل کانون لرستان، مربیان و کارشناسان استان در مرکز شماره 3 کانون پرورش فکری خرم‌آباد برگزارشد.
در ابتدای این برنامه محمدجواد محمدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لرستان ضمن ابرازخوشحالی از حضور رضا موزونی، مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه و نویسنده کتاب در استان لرستان، گفت: نقد حضوری آثار ادبی باعث می‌شود که تجربیات نویسندگان در اختیار مربیان قرار گیرد و این‌کار باعث پیشرفت مربی و در نهایت رشد ادبی اعضای مراکز خواهد شد.
وی با اشاره به بررسی و ارزیابی مطالب کتاب اظهارکرد: خواندن کتاب باعث بالا بردن درک شما از موضوع ارایه شده توسط نویسنده خواهد شد.
در بخش بعدی برنامه شرکت‌کنندگان نقدها وپرسش های خود را در خصوص کتاب «عشق و رنج و بلوط» مطرح کرده و نویسنده کتاب به آنها پاسخ داد.
درادامه رضا موزونی خطاب به مربیان حاضر در جلسه گفت: از نوشتن نترسید، خاطرات خود را با جسارت بنویسید.
وی افزود: سرزمین ما خواستگاه دلاوری‌ها، حماسه‌ها، عشق‌های ناب است. به‌جای آن‌که دیگران در مورد ما بنویسند، بیاییم خودمان درمورد خود بنویسیم و سرزمین‌مان را جغرافیای رمان‌ها و داستان‌ها و فیلم‌ها کنیم و در این راه مطالعه رمان‌ها و اثرهای داستانی موفق ایران و جهان مدنظرتان باشد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کرمانشاه و نویسنده کتاب به اعضای مراکز که مخاطبان اصلی کتاب‌های کانون هستند توصیه کرد که دوست دارم بیشتر با این کتاب مانوس شوند و این کتاب جغرافیای مشترکی با لرستان دارد و مردم کُرد و لُرهمیشه در کنار هم بوده‌اند و اشک‌ها و لبخندهای مشترکی دارند و با خواندن این کتاب می‌توانند خودشان را در آن ببینند.
یادآور می شود، کتاب «عشق و رنج و بلوط» روایتی است از زندگی تلخ و شیرین یک کودک در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق و مواجهه ناگهانی او با جنگ که خاطراتش بن‌مایه این رمان شده است.
داستان با خبری در مورد کسالت و مریضی مادر راوی شروع شده و با بیان یک تاریخ چهل ساله با مرگ مادر به پایان می‌رسد.
captcha