از اعتراض برخی قاریان تا توضیح انتخاب جلسه مهدی دغاغله در جشنواره تلاوت‌های مجلسی اهواز
کد خبر: 3554167
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸

از اعتراض برخی قاریان تا توضیح انتخاب جلسه مهدی دغاغله در جشنواره تلاوت‌های مجلسی اهواز

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی با حضور قاریان جوان و نوجوان سطح استان در مسجد قبا اهواز برگزار شد که با اعتراض نسبت به اندک بودن تعداد قاریان و توضیح انتخاب جلسه قرآن مهدی دغاغله همراه بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی در اهواز و به میزبانی مسجد قبا در جلسه قرآنی استاد دکتر مهدی دغاغله برگزار شد.

در این محفل نورانی که شامگاه گذشته چهارشنبه 24 آذرماه در مسجد قبا اهواز برگزار شد، قاریان از سطح استان خوزستان جهت قرائت به این محفل نورانی آمدند ولی به دلیل محدودیت در تعداد قاریان که مقرر بود قرائت کنند، نوبت به آن‌ها نرسید و قرار شد که در جلسه آینده در روز چهارشنبه 1 دی‌ماه آن‌ها قرائت کنند.

در مرحله مقدماتی جشنواره تلاوت‌های مجلسی که از سوی مجمع قرآنی هیئت صاحب‌الزمان(عج) تهران و به مدیریت داوود جعفری در جلسه مرکزی تمام استان‌ها برگزار می‌شود، حاضرین با امتیاز به قاریان، دو قاری برتر را جهت شرکت در مرحله نهایی این جشنواره که در تهران برگزار می‌شود، انتخاب می‌کنند.

انور دغاغله که به جای مهدی دغاغله استاد این جشنواره بود در توضیح چرایی انتخاب این جلسه برای برگزاری جشنواره تلاوت های مجلسی گفت: دلیل برگزاری این جشنواره در جلسه استاد دکتر مهدی دغاغله این است که جلسه مرکزی قرآنی در استان وجود ندارد و این جلسه در طول سال به صورت مستمر برگزار می‌شود.

در این جلسه قاریانی از سطح استان حضور داشتند اما به دلیل کمبود وقت، نوبت قرائت آن‌ها نرسید و فقط 11 نفر به قرائت پرداختند.

قاریان این محفل نورانی محمدامین صادقی، سید عزیز سیدنور، رعد آلبوغبیش، حسین حمادی، حیدر حردانی، احمد کعبی، امجد باوی، مصطفی بارانی، سید جاسم موسوی، عادل مزرعه و صادق بیت‌سعید هر یک در مدت 10 دقیقه بخشی از قرآن را که از قبل آن را تمرین کرده‌اند، قرائت کردند و آقایان سید جاسم موسوی و مصطفی بارانی با رأی حاضرین به عنوان قاریان منتخب این جلسه جهت شرکت در مرحله نهایی این جشنواره انتخاب شدند.

در این جلسه با حضور مجید سعیداوی،‌ انور دغاغله و قاسم بستانی به عنوان هیأت داوران این محفل نورانی حضور داشتند.

در پایان این محفل قرآنی که با اعتراض قاریان شهرستانی بنابر نرسیدن نوبت قرائت به آن‌ها روبه‌رو شد و در طی تماسی که با استاد داوود جعفری گرفته شد، تصمیم گرفته شد که این جلسه در هفته آینده و در روز چهارشنبه 1 دی‌ماه در این مسجد برگزار شود.

captcha