بهمن‌ماه؛ مهلت تدوین سند قرآنی خوزستان تا سال 1404/ هیچ اقدامی صورت نگرفته است
کد خبر: 3558460
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸

بهمن‌ماه؛ مهلت تدوین سند قرآنی خوزستان تا سال 1404/ هیچ اقدامی صورت نگرفته است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام علی‌نژاد با بیان اینکه بر اساس مصوبه منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور باید برش استانی این سند تدوین شود، گفت: در این سند باید فعالیت‌های قرآنی استان تا سال 1404 تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام پیمان علی‌نژاد، مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در جلسه شورای قرآن استان که امروز یکشنبه 12 دی‌ماه در سالن جلسات استاندار برگزار شد، در این جلسه با بیان اینکه وظیفه ما خدمت به فضای قرآنی استان است،‌ گفت: بر اساس دستورالعمل شورای عالی قرآن کریم در کشور سه زیرمجموعه برای این شورا تعریف شده که باید اجراکننده مصوبات آن باشد.

وی ادامه داد: این کمیته‌ها شامل کمیته آموزش با مسئولیت آموزش و پرورش و نهادهای مرتبط، کمیته پژوهش با مسئولیت دانشگاه مرکزی و در برخی استان‌ها دانشگاه علوم قرآن و کمیته ترویج با مسئولیت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادها است.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه این کمیته‌ها باید در استان خوزستان و زیرمجموعه شورای قرآن تشکیل شود و هر جلسه گزارش عملکرد خود را ارائه کند، گفت: بر اساس مصوبه منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور باید برش استانی این سند تدوین شود. مهلت داده شده برای ارائه این برنامه تا بهمن‌ماه است و دو ماه از زمان ارائه این دستورالعمل گذشته و هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: کمیته پژوهش مسئول تدوین برش استانی سند توسعه فعالیت‌های قرآنی است که نگاه هشت ساله تا سال 1404 در آن مورد توجه قرار گرفته است. در این برش استانی باید تاریخچه استان، مختصات و ظرفیت‌های فعالیت‌های قرآنی استان مشخص شود.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این سند باید پیگیری شود تا از دیگر استان‌ها عقب نمانیم و فضای دلخواه را ایجاد کنیم، گفت: نیازهای بسیاری در استان خوزستان وجود دارد که مبلغ باقی‌مانده در حساب بسیار اندک است. اکنون استان خوزستان نیازمند اقدامات اساسی و پایه‌ای همچون بانک و نرم‌افزار قرآنی، سند پژوهش قرآنی است.

علی‌نژاد با اشاره به اینکه بودجه اختصاص یافته از سوی شورای عالی قرآن به نهادهای دولتی تعلق نمی‌گیرد، گفت: باید مؤسسات توانمند قرآنی شناسایی شده و امور به آنها واگذار شود و بخشی از این اعتبارات به مؤسسات موفق برای اجرای برنامه‌های در نظر گرفته شده داده و بخش دیگر به عنوان کمک به آنها ارائه شود. البته کمک به مؤسسات قرآنی تعریف دارد و این وظیفه شورای قرآن باید مؤسساتی که کارهای اقدامات تأثیرگذار انجام داده‌اند شناسایی شده که قطعاً این اقدامات هزینه‌هایی داشته بنابراین در قبال این فعالیت‌ها از آن‌ها حمایت شود.

captcha