تفکر شهید جرفی همچنان در جامعه جاری است/ درخواست بسیجیان خوزستان از استاندار
کد خبر: 3558869
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷

تفکر شهید جرفی همچنان در جامعه جاری است/ درخواست بسیجیان خوزستان از استاندار

گروه اجتماعی: استاندار خوزستان با بیان اینکه روح و تفکر شهید حامد جرفی همچنان در جامعه جاری است، گفت: در دیدار با بسیجیان و مدافعان حرم، آن‌ها از من درخواست داشتند با ادارات و سازمان‌ها صحبت کرده که وقتی می‌خواهند برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) اعزام شوند روند ترخیص آن‌ها برای سفر در مسیر الی‌الله در سازمان‌های دولتی سریع‌تر انجام شود و با مشکل مواجه نشوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در کنگره بزرگداشت شهید حامد جرفی و شهدای کارمند خوزستان که امروز 13 دی در مجتمع امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، با اشاره به آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذينَ قُتِلوا في سَبيلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحياءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقونَ؛ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند (آل عمران/ ۱۶۹)»، گفت: خداوند شهدا را زندگان جامعه و زمین می‌داند و به ما تذکر می‌دهد که گمان نبریم این‌ها مرده‌اند.

وی ادامه داد: شهدا بر اعمال و رفتار ما شاهدند و گواهی می‌دهند. نظارت شهدا بر ما آنچنان است که می‌خواهیم برداشتی مطلوب از عملکرد ما داشته‌ باشند. آنها وظیفه خود را به انجام رساندند و با افتخار به دیدار محبوب شتافتند.

شریعتی گفت: در زیر نظارت شهدا اگر مسئول هستیم باید از بیت‌المال صیانت کرده و در جهت استفاده مناسب مردم با اثربخشی بیشتر تلاش کنیم. این امر وظیفه ماست و گمان نبریم که وقتی در مسئولیتی قرار گرفتیم هر آنچه که میل ما است انجام شود ما باید نسبت به اعمال خود با جدیت پاسخگو باشیم.

نقش ویژه مدیران دولتی در پشتیبانی دفاع مقدس و مدیریت غیرنظامی 

استاندار خوزستان با بیان اینکه آنچه که از دولت و دولتیان انتظار می‌رود اداره روند جاری یک جامعه است، ادامه داد: مدیران دولتی نقش ویژه‌ای در پشتیبانی دفاع مقدس و مدیریت غیرنظامی جنگ داشتند. با توجه به نوع کار و امکانات در اختیار کارکنان، مسئولان اداره جامعه از آنها انتظار می‌رود اما 1200 شهید کارمند، 1200 برگ زرین در کارنامه خود به ثبت رساندند و این باید الگویی برای همه کارکنان باشد که با وجود تلاش مضاعف در مدیریت غیرنظامی از جان خود گذشتند.

درخواست مدافعان حرم خوزستان برای ترخیص زودتر از نهادهای دولتی

وی با اشاره به دیدار خود با بسیجیان و مدافعان حرم در روز گذشته گفت: افتخار این را داشتم که در حضور بسیجیان قرار بگیرم. آنها از من درخواست داشتند با ادارات و سازمان‌ها صحبت کرده که وقتی می‌خواهند برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) اعزام شوند روند ترخیص آنها برای سفر در مسیر الی‌الله در سازمان‌های دولتی سریع‌تر انجام شود و با مشکل مواجه نشوند.

شریعتی ادامه داد: این فکر و روح همچنان در جامعه ما ساری و جاری است که کارکنان دولت جمهوری اسلامی در این مسیر پیام انقلاب اسلامی را منتشر می‌کنند و ضریب امنیت جمهوری اسلامی را با افتخار بالا می‌برند.

کلنگ‌زنی یادمان شهید جرفی در هویزه

استاندار خوزستان، شهید حامد جرفی نماد شهدای کارمند استان خوزستان دانست و گفت: این شهید والامقام نشان از رشادت‌های مردم ایران، خوزستان، هویزه و دشت‌آزادگان دارد. اقداماتی برای بزرگداشت شهید جرفی صورت گرفته و امکان بازشناسایی وی به مردم استان به ویژه کارمندان فراهم شده است. از سوی دولت و استانداری خوزستان یادمان شهید جرفی در هویزه کلنگ‌زنی شده و کتاب و تمبر وی نیز طی مراسمی در چند روز گذشته در ثبت احوال استان رونمایی شد.

وی عنوان کرد: اگرچه این گونه اقدامات نمادین است و اصل ادامه مسیر فکری و رفتاری شهداست، اما با چنین اقداماتی سعی می‌شود که یاد و خاطره آنها همراه با بزرگی منششان ماندگار شود.

جمال عالمی‌نیسی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان نیز در این کنگره با بیان اینکه بزرگداشت شهید حامد جرفی پیرو سفارش‌ها و تأکیدات استاندار خوزستان برگزار شد، گفت: دکتر شریعتی امروز به منظور شرکت در همایش استانداران سراسر کشور با حضور معاون اول رییس جمهور دعوت داشت اما شرکت در این کنگره را به حضور در آن نشست و تقدیر برای تلاش‌های شبانه‌روزی در راهپیمایی اربعین ترجیح داد. 

ایمان آوردن استاد شهید جرفی به اسلام

وی گفت: با وجود آنکه شهید جرفی عمر کوتاهی داشت اما پیرو برخورد اسلامی رفتار و منش دینی و انسانی وی و در زمانی که در دانشگاه مترجم نهج‌البلاغه بود و به تعلیم علوم قرآنی مشغول بود جان کوپر یکی از استادان او به دین اسلام هدایت شد و پس از آن بود که برای ترویج دین مرکزی اسلامی را در لندن بنیان نهاد.

عالمی‌نیسی با بیان اینکه شهید جرفی در منطقه‌ای رشد کرده که شهادت و جهاد از اعتقادات و افتخارات آنان به شمار می‌رود، گفت: پدران شهید جرفی با چوب و چماق و تفنگ‌های دست‌ساز بر اساس فتوای مرجع زمان خود در مقابل ارتش مجهز به توپخانه بریتانیا ایستادند.

شهید جرفی یک شبه شهید نشد بلکه برای شهادت پرورش یافت

معاون منابع انسانی استاندار خوزستان بیان کرد: شهید جرفی از جاذبه زمین‌گیر شدن خارج شد و با اخلاص بسیجی به شهادت رسید. در وصیت‌نامه وی آمده است که می‌خواهم همچون مولایم علی(ع) با فرق شکافته به شهادت برسم. شهید جرفی یک شبه شهید نشد بلکه برای شهادت پرورش یافت.

وی با اشاره به اینکه با اعلام نام شهید جرفی با عنوان شهید شاخص کشوری به استانداری خوزستان با دستور دکتر شریعتی این موضوع پیگیری شد، ادامه داد: 4 همایش تاکنون با نام ایشان برگزار شده است؛ همایش وزارت کشور،‌ استانداری خوزستان،‌ محل شهادت شهید و همایش کنونی در اهواز به یاد حامد جرفی برگزار شد.

عالمی‌نیسی گفت: همچنین یادمان شهید حامد جرفی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان در هویزه کلنگ‌زنی شد و از کتاب زندگی شهید و تمبر یادبود او رونمایی خواهد شد.

captcha