حامد جرفی سرباز تراز انقلاب اسلامی است
کد خبر: 3558962
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

حامد جرفی سرباز تراز انقلاب اسلامی است

گروه فرهنگی: امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه حامد جرفی سرباز تراز انقلاب اسلامی است، گفت: شهید جرفی همان کسی است که انقلاب اسلامی به دنبال تولید آن‌ها است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در کنگره بزرگداشت شهید حامد جرفی و شهدای کارمند خوزستان که امروز 13 دی‌ماه در مجتمع امام رضا(ع) اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در این مراسم باید به ذکر فتوحات شهید پرداخت و از او که زنده‌تر از همه ما بود الگو بگیریم، گفت: امیدوارم زندگی ما به شهید ختم شود.

وی گفت: جلسات و یادواره‌های شهدا نباید به تعارف برگزار شود. اینگونه جلسات فرصت‌های الهی هستند و ما آمده ایم در اینگونه جلسات که بهره‌مند شویم و الگو و اسوه خودمان را انتخاب کنیم.  امام راحل درباره افرادی که الگوی امروز و آینده ما هستند، فرمود: «برای جستجوی آثار خون شهدا به آیندگان باید مراجعه کرد.» امام خمینی(ره) امروز را می‌دید که شهدای ما الگو و زنده‌تر از هر روز هستند.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: امروز 36 سال پس از شهادت حامد جرفی ما تازه داریم با او آشنا می‌شویم. اکنون نه تنها در خوزستان و اهواز بلکه از تنگه باب‌المندب در یمن تا شرق دریای مدیترانه حامد جرفی‌ها مشاهده می‌شوند.

حاجتی عنوان کرد: جوانان همراه با امام خمینی(ره) فراتر از زمین و زمان بودند و به همین دلیل 36 سال پس از شهادت آنها می‌خواهیم حامد جرفی را الگوی خود قرار دهیم. وی نمونه یک مرد آسمانی است با همتی بلند که در تمام صحنه‌ها می‌توان مردانگی او را دید. در این جلسات می‌توانیم موتورهای محرکه را به عنوان الگوهای خود بازشناسی کنیم.

امام جمعه موقت اهواز گفت: حامد جرفی سرباز تراز انقلاب اسلامی است و آنچه باید برای آن افسوس خورد آن است که چرا حامدها را دیر می‌شناسیم؟ باید همراهی با محرومان را حفظ کنیم در این راه الگوی ما ائمه(ع) و پس از آن حامد جرفی‌ها هستند. وی در همه صحنه‌ها پرتحرک حاضر می‌شود از عرصه جنگ گرفته تا خدمت در بخشداری. در همه صحنه‌ها حامد جرفی الگوی تراز انقلاب اسلامی است و همان کسی است که انقلاب اسلامی به دنبال تولید آن‌ها است.

حاجتی گفت: امام راحل بر کشف آدم‌هایی با اراده و انگیزه‌های آهنین تأکید داشت. یکی از آنها جوانی به نام حامد جرفی بخشدار هویزه بود البته نیروی تراز انقلاب اسلامی را با این عناوین مظلوم نکنیم. وقتی می‌گوییم بخشدار هویزه یعنی حساس‌ترین نیروی انقلاب اسلامی. او به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت؛ حامد یعنی کتاب راهنمای ما برای ادامه راهی که امام خمینی(ره) فرمود تردید نکنید این حرکت دنیا را فرا خواهد گرفت که این چنین شد.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: حامد جرفی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در فضایی که سکولار و لیبرال در غرب حاکم بود توانست استاد خود جان کوپر روانشناس را که دانش‌آموخته علوم تجربی لائیک بود شیعه امام علی(ع) و مسلمان کند. بعدها او مرکز اسلامی را در لندن تأسیس کرد و توانست هزاران نفر را مسلمان کند.

وی گفت: تبدیل ایران به یک ابرقدرت نتیجه پیروی از اسلام است و اسلام یعنی تقوا و تقوا یعنی پدر شهید حامد جرفی که با زبان روزه کشاورزی می‌کند. این گوهرهای ناب که در اختیار ماست را باید بازیابی و بازشناسی کنیم.

captcha