مهم‌ترین ویژگی شهید جرفی اخلاص و ایمان بود
کد خبر: 3559014
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲

مهم‌ترین ویژگی شهید جرفی اخلاص و ایمان بود

گروه فرهنگی: همسر شهید حامد جرفی گفت: مهم‌ترین ویژگی شهید جرفی اخلاص و ایمانش بود، در همه کارهایش اخلاص داشت و سعی می‌کرد کارهایش را آن طور که خدا را خشنود سازد پیش ببرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، ریاض نیسی، همسر شهید حامد جرفی امروز 13 دی ماه در حاشیه برگزاری کنگره بزرگداشت شهید حامد جرفی و شهدای کارمند خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آغاز 14 سالگی به همسری شهید حامد جرفی درآمدم. خاطرات زیادی از شهید دارم با وجود آنکه دو ماه در کنار ایشان زندگی کردم اما به اندازه 20 سال از شهید خاطره دارم. اگر بخواهم از شخصیت ایشان تا فردا سخن بگویم باز هم زمان کم است.

وی اظهار کرد: شهید حامد جرفی تمام وقت خود را صرف کار می‌کرد و معمولاً تا نزدیکی‌های صبح بیدار بود و نمی‌گذاشت کار امروز برای فردا بماند. همیشه می‌گفت من هم در برابر کارم مسئولم. اگر بخواهم کار مراجعانم را که باید امروز انجام دهم به فردا موکول کم جواب خدا را چه خواهم داد؟ بسیار متعهد به کار و به عهدهای خود وفادار بود. شهید جرفی به شهادت علاقمند بود و هدایت جوانان به مسیر انقلاب را ارزشمند می‌دانست.

همسر شهید درباره آشنایی خود با حامد جرفی گفت: در زمانی که مشغول تحصیل بودم، در یک مقطع زمانی دبیر نداشتیم. در این مدت ایشان دبیر ما بودند و با خواهر ایشان دوستی داشتم. این زمینه آشنایی من با شهید بود.

نیسی با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی شهید جرفی اخلاص و ایمانش بود، افزود: در همه کارهایش اخلاص داشت و سعی می‌کرد کارهایش را آنطور که خدا را خشنود سازد پیش ببرد. توصیه‌ام به کارمندان این است که راه شهیدان و آنچه شهیدان دنبال کردند، ادامه دهند. با اخلاص کار کنند و به حلال بودن حقوقشان اهمیت بدهند.

وی گفت: شهید با کوچک و بزرگ خوش‌رفتار بود. همه لحظه‌هایی که با او بودم خاطره است.

همسر شهید حامد جرفی به بیان خاطره‌ای از زندگی مشترک با شهید جرفی پرداخت و گفت: ماه رمضان بود و شهید قصد داشت استاندار و فرماندار و دوستانش را برای افطار دعوت کند. شهید تا بعدازظهر در اداره بود اما سعی کرد آن روز زودتر به خانه بیاید تا کارهای خانه را انجام دهد. آن شب، شب شهادت امام علی(ع) بود. من در آن سن و سال سررشته ای از آشپزی نداشتم. با کمک مادر و خواهر شهید مقداری از غذا را آماده کردیم. وقتی شهید به خانه برگشت ملاحظه خستگی مرا کرد و بیشتر کارهای پخت غذا را خود انجام داد و پس از رفتن مهمانان ظرف‌ها را شست و حیاط خانه را نیز شست.

captcha