ایجاد تغییر در آیین‌نامه مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم
کد خبر: 3560646
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
مهدی دغاغله خبر داد:

ایجاد تغییر در آیین‌نامه مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی: داور بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه در آیین‌نامه مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم تغییراتی اعمال شده است، گفت: بازبینی و تدوین آیین‌نامه مدیحه‌سرایی و همخوانی به دلیل ارائه برخی پیشنهادات از سوی گروه‌های تواشیح انجام گرفت.

مهدی دغاغله، داور بین‌المللی قرآن کریم که به منظور شرکت در نشست «بررسی و تدوین آیین‌نامه مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم» در تهران حضور یافت، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: بازبینی و تدوین آیین‌نامه مدیحه‌سرایی و همخوانی به دلیل ارائه برخی پیشنهادات از سوی گروه‌های تواشیح انجام گرفت.

وی ادامه داد: جلسه‌ای با حضور مشئولان گروه‌های تواشیح کشور با حضور مسئول امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در چندماه گذشته انجام گرفت که آنها پیشنهادات خود را درباره آیین‌نامه بیان کردند؛ یکی از موارد اشاره شده آن بود که گروه‌ها معتقد بودند مردم اجرایی از تواشیح را که در مسابقات رسمی رتبه نیاورده بیشتر می‌پسندند تا آن اجرایی که براساس آیین‌نامه است و رتبه می‌آورد.

دغاغله ادامه داد: البته این یک ادعا است و مطلبی است که بسیاری از گروه‌های تواشیح مطرح می‌کنند و نظر آنها محترم است چرا که عملاً درگیر کار هستند.

داور بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: بر این اساس مسئولان اوقاف از تعدادی داوران بین‌المللی دعوت کرده تا آیین‌نامه را مورد بررسی قرار دهند. در جلسه روز گذشته علاوه بر داوران همچنین سه نفر از نمایندگان گروه‌های تواشیح کشور نیز حضور داشتند که این نشست منجر به اعمال تغییراتی در آیین‌نامه شد.

وی افزود: البته این تغییرات پیش از این هم موردنظر ما بود اما به دلیل آنکه بندهای آیین‌نامه به رأی عمومی گذاشته می‌شد ما هم تابع نظر جمع بودیم.

دغاغله گفت: همچنین در این نشست به حجت‌الاسلام حسینی رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه پیشنهاد داده شد که به جای رشته تواشیح مسابقات به صورت جشنواره‌ای با رشته‌های متعدد از جمله تولید وله، تواشیح‌خوانی با زبان‌های مختلف دنیا، همخوانی‌های کوتاه، تواشیح سنتی برگزار شود چون این گونه برگزاری جشنواره باعث افزایش جذابیت و تأمین سلایق مختلف می‌شود.

داور بین‌المللی قرآن کریم عنوان کرد: این پیشنهاد تقریباً به تصویب رسید و نوع جدیدی از مسابقات تواشیح در راه است.



captcha