اجرای 16 طرح کاربردی قرآن در هنگ مرزبانی استان کرمانشاه
کد خبر: 3565036
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
حجت‌الاسلام دهقان در گفت‌وگو با ایکنا مطرح کرد:

اجرای 16 طرح کاربردی قرآن در هنگ مرزبانی استان کرمانشاه

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس عقیدتی – سیاسی فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه در تشریح برنامه‌های اجرایی در هنگ مرزبانی استان، گفت: 16 برنامه قرآنی با اهداف مشخص از ابتدای سال‌جاری تاکنون در هنگ مرزبانی استان اجرا شده که از جمله این طرح‌‌ها «طرح نورالمبین» است.

حجت‌الاسلام عباس دهقان، رئیس عقیدتی – سیاسی فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با تشریح برنامه‌های قرآنی اجرایی در هنگ مرزبانی استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون گفت: یکی از طرح‌های اجرای طرح نورالمبین است و این طرح از جمله طرح‌هایی است که از 10 سال پیش تاکنون در بین کارکنان پایور و پیمانی با هر درجه و مقامی در سطح مرزبانی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
وی افزود: آموزش غیرحضوری ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در قالب«طرح قرآن در خانه» که این طرح یک ساله، در شش مرحله آزمون غیرحضوری و در هر مرحله و آزمون جامع حضوری از کل شش مرحله در پایان طرح برگزار می‌شود که از ابتدای این طرح تاکنون چهار مرحله آزمون برگزار شده است.
رئیس عقیدتی – سیاسی فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه به طرح آموزش و حفظ قرآن کریم شامل جزء سی قرآن و اجزاء سه، پنج، ده و 20 جزء اشاره و تصریح کرد: این طرح به‌مدت هفت سال برگزار شده است و در استان این طرح عظیم در سال‌جاری باحضور 300 نفر شرکت کننده انجام شده که از این تعداد 95 حافظ شناسایی شدند.
حجت‌الاسلام دهقان اظهار کرد: از دیگر این طرح‌ها«طرح آموزشیاران قرآنی» است که این طرح در سطح فرماندهی مرزبانی استان با تلاش و مساعدت روحانیون شاغل در هنگ‌های مرزبانی و با کمک گرفتن از سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها برگزار شده و نزدیک به یکصد نفر آموزشیار قرآن کریم در سطح روان‌خوانی و فصیح‌خوانی برای آموزش در پاسگاه تربیت قرآنی شدند.
وی افزود: طرح تلاوت نور که این طرح به مدت چندسال در دو مقطع ویژه کارکنان پایور و پیمانی در روزهای چهارشنبه هر هفته از ساعت 7 تا 8 صبح به مدت یک ساعت در سطح فرماندهی استان، هنگ‌های تابعه، گروهان‌ها و پاسگاه‌ها برگزار و این طرح در روزهای پنج‌شنبه برای کارکنان وظیفه در سطح استان انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام دهقان اظهار کرد: طرح آموزش همسران و طرح آموزش فرزندان کارکنان ناجا«شمیم قرآن» از جمله این 16 طرح قرآنی اجرایی در استان است که طرح ویژه همسران از یک سال قبل و طرح ویژه فرزندان از سه سال پیش تاکنون در استان اجرایی شده است.
رئیس عقیدتی – سیاسی فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه گفت: طرح سفیران ویژه روحانیون شاغل، طرح توانمندسازی کارکنان وظیفه ضمن خدمت و طرح تلاوت آیات آسمانی از دیگر این طرح‌ها است.
وی تصریح کرد: طرح تلاوت آیات آسمانی که این طرح با در اختیار قرار دادن تلاوت اساتید برجسته و از قاریان برجسته مصری برای کارکنان دارای استعداد تلاوت مجلسی(تحقیق) نسبت به ضبط صدای آن‌ها اقدام و پس از داوری از طریق سازمان تبلیغات اسلامی استان افرادی که دارای استعداد و توان لازم در این کار بودند شناسایی و برای آموزش دوره‌های بعد به مرکز اعزام شدند.
حجت‌الاسلام دهقان افزود: آموزش درسنامه صحیفه سجادیه که این دوره هم ویژه فرماندهان و مدیران ناجا است که اولین دوره آن برای کارکنان واجد شرایط درسطح فرماندهی مرزبانی استان برگزار می‌شود و آزمون آن به‌صورت مجازی از مخاطبین به‌عمل می‌آید.
رئیس عقیدتی – سیاسی فرماندهی مرزبانی استان کرمانشاه در پایان به برگزاری دوره آموزش عالی، طرح نور در خانه و آموزش قرآن ویژه ماه مبارک رمضان از ابتدای سال‌جاری تاکنون اشاره کرد.
captcha