حفظ قرآن دستیابی به حیات طیبه را تسهیل می‌کند
کد خبر: 3574432
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
حسینی:

حفظ قرآن دستیابی به حیات طیبه را تسهیل می‌کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین با اشاره به برگزاری آزمون حفظ قرآن در شهر هزار شهید گفت: حفظ قرآن بهترین راه همنشینی با کلام‌الله است و این راه دسترسی به حیات طیبه را آسان می‌کند.

حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر اهمیت آزمون سراسری حفظ قرآن گفت: طرح سراسری حفظ قرآن با هدف شناسایی و تقدیر از برترین‌های رشته حفظ در این شهرستان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه قرآن کریم بزرگترین و ارزشمندترین معجزه پیامبر اسلام افزود: ترویج فرهنگ حفظ و قرائت قرآن براساس تأکیدات مقام معظم رهبری از برنامه‌های در دستور کار اداره اوقاف است. سازمان اوقاف تربیت حافظان قرآن کریم را در صدر برنامه‌های اجرایی خود دارد و به همین منظور کلاس‌های حفظ  با استفاده از برترین اساتید قرآن کریم در زادگاه امام راحل  راه‌اندازی کرده است.
حجت‌الاسلام حسینی اظهار کرد: حفظ قرآن ‌كريم در صورتی كه همراه با توجه و فراگيری معانی و ترجمه آيات قرآن باشد، جامعترين روش انس با قرآن است.
وی با اشاره به اینکه همنشين دائمی حافظ قرآن با آیات، تغيير رفتار، منش و افكار را در پی دارد تأکید کرد: همنشينی با قرآن باعث تذكر است، ایجاد زمينه تدبر و تفكر در آيات قرآن از ديگر آثار قابل توجه حفظ قرآن است که برگزاری آزمون حفظ در سراسر کشور را دوچندان می‌کند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خمین تأکید کرد: همانطور که مقام معظم رهبری تأکید دارند استخراج نکات ارزشمند و استخراج راهکار برای بهبود زندگی مادی و معنوی برای کسی که همنشین با آیات قرآن است، نسبت به دیگران بسیار راحت‌تر است و دسترسی به حیات طیبه را تسهيل می‌کند.
 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خمین خاطرنشان کرد: با توجه به علاقه مردم این شهرستان به حفظ و اجرای طرح تربیت یک‌هزار حافظ  قرآن در شهر یک‌هزار شهید، انتظار می‌رود آزمون حفظ قرآن که به زودی در این شهرستان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود چشمگیرتر از گذشته باشد.
captcha