اهتمام مربیان قرآنی به تربیت با زبان اعتدال
کد خبر: 3580362
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
عباسی عنوان کرد:

اهتمام مربیان قرآنی به تربیت با زبان اعتدال

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: مربیان و مشاوران سراغ قرآنی کردن فعالیت‌های مدارس و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان بروند و دانش‌آموزان نه به زبان افراط و تفریط، بلکه با زبان اعتدال ارزش‌های ناب اسلامی را تعلیم ببینند.

محمود عباسی، معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: اولین اولویت در معاونت فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش، قرآنی کردن نظام تربیتی در سراسر کشور به‌ویژه در استان زنجان است و در این راه مربیان پرورشی و مربیان قرآنی زحمات زیادی کشیدند و نتیجه این زحمات، حضور یک سوم جمعیت دانش‌آموزی در مسابقات قرآن، نماز و عترت امسال بود که خوشبختانه بالاترین آمار و استقبال در رشته قرآن بود که توانستند 10 رتبه برتر کشوری را کسب کنند.

وی با بیان اینکه در مجموع ۱۸۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان زنجان اشتغال به تحصیل دارند و حدود ۷۰ هزار نفر دانش‌آموز در مسابقات قرآنی حضور پیدا کرده بودند، تاکید کرد: رویکرد اصلی در سال‌های اخیر مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی و از جمله آسیب‌های فضای مجازی و فضای فرهنگی و افزایش مهارت‌های زندگی برای دانش‌آموزان است.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان زنجان گفت: تاکید می‌شود مربیان و مشاوران سراغ قرآنی کردن فعالیت‌های مدارس و مهارت‌آموزی دانش‌آموزان بروند و دانش‌آموزان نه به زبان افراط و تفریط، بلکه با زبان اعتدال که زبان مکتب خردگرای تشیع است ارزش‌های ناب اسلامی را تعلیم ببینند.

عباسی با اشاره به اینکه سومین دوره توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت ونماز آموزش و پرورش سراسر کشور با حضور ۲۴۰ نفر از بانوان و آقایان و با حضور اساتید منتخب کشوری در ۶ کارگاه آموزشی در زنجان برگزار شد، تاکید کرد: این دوره آموزشی طی ۴ روز از ۱۰ تا ۱۳ اسفندماه به میزبانی زنجان اجرا شد.

وی در خصوص کارگاه‌هایی که در این دوره مورد توجه هستند، تصریح کرد: صوت و لحن، وقف و ابتدا، تفسیر، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی ۶ رشته‌ای هستند که شرکت کنندگان آموزش‌های لازم را طی این ۴ روز طی می‌کنند.

عباسی با اشاره به اهداف برگزاری این دوره گفت: یکسان‌سازی داوران در سطح کشور و جلوگیری از اعمال سلیقه، تربیت داوران مجرب برای آسان‌سازی شرایط مسابقات قرآن، عترت و نماز و ایجاد زمینه جذب حداکثری دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی از جمله اهداف برگزاری این دوره هستند.

captcha