انتشار فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی
کد خبر: 3581412
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴

انتشار فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی

گروه فرهنگی: فراخوان هشتمین جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی(یادمان دعبل خزاعی) منتشر شد.

سید کریم موسوی دبیر جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی در گفت‎‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان از برگزاری هشتمین دوره این جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان خبر داد.

وی با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره که یادمان دعبل خزاعی شاعر رضوی است، در حال آماده سازی است، گفت: این جشنواره از سری برنامه‌های فرهنگی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) که فراخوان آن در سطح کشور منتشر شده است.

موسوی ادامه داد: این جشنواره به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت معصـومه(س) و همزمان با دهه کرامت و با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

به گفته وی سیره و ابعاد زندگانی حضرت امام رضا(ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا(ع)، کرامات و فضیلت‌ها و جلوه‌های فرهنگ رضوی(علم، شفاعت، حلم، مهربانی و ...) محورهای این فراخوان هستند.

دبیر جشنواره بین‌المللی شعر عربی رضوی گفت: این جشنواره در دو بخش ملی و بین‌المللی و در سبک‌ها و قالب‌های شعر عربی(قصیده، غزل، ابوذیه، موال و ...) برگزار خواهد شد.

گفتنی است، اطلاع رسانی و فرآیند نام نویسی و ارسال اثر از طریق تارنمای شمس توس انجام می‌شود. آخرین مهلت ارسال اثر 14 تیرماه 96 و زمان برگزاری جشنواره 10 مرداد 96 اعلام شده است.

علاقه مندان برای مشاهده فراخوان جشنواره به تارنمای شمس توس مراجعه کنند.

captcha