ضبط استودیویی آثار گروه تواشیح مشکات اهواز
کد خبر: 3589659
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱

ضبط استودیویی آثار گروه تواشیح مشکات اهواز

گروه فعالیت‌های قرآنی: گروه تواشیح مشکات اهواز ضبط استودیویی بیش از 30 اثر برجسته خود را آغاز کرده است.

ماجد نصری، مسئول گروه تواشیح مشکات اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: ضبط استودیویی آثار گروه تواشیح مشکات از اواخر سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه ضبط آثار هزینه زیادی دارد، این کار به صورت مرتب انجام نمی‌شود، گفت: گروه تواشیح مشکات بیش از 30 اثر را جهت ضبط استودیویی انتخاب کرده و تاکنون 5 اثر آن به ضبط رسیده است. آثار این گروه در یکی از استودیویی‌های که از اداره ارشاد مجوز فعالیت دارد، در حال ضبط است.

نصری با اشاره به اینکه ضبط این آثار برای تبدیل شدن به یک اثر ماندگار نیاز به زمان زیادی دارد، افزود: در صورت عملی شدن قول‌های داده شده مسئولان اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان به این گروه، ضبط آثار در زمان کمتری انجام خواهد شد.

مسئول گروه تواشیح مشکات اهواز به توضیحاتی درباره ویژگی‌های آثار ضیط شده پرداخت و ادامه داد: اشعار انتخاب شده در این آثار از سروده‌های شعرای قرون هجری، عباس حزباوی و مرتضی آل‌کثیر و آهنگ‌سازی این آثار نیز توسط سید کریم موسوی، ناصر دغاغله و اعضای گروه انجام شده است. 

نصری با اشاره به اینکه تاکنون نامی برای مجموعه آثار این گروه انتخاب نشده است، هدف از ضبط آثار این گروه را، حفظ آن‌ها جهت استفاده آیندگان، ایجاد انگیزه در دیگر گروه‌ها جهت ضبط آثار و ایجاد رغبت در عموم مردم جهت شنیدن آثار گروه‌های تواشیح در خودروهای خود به جای موسیقی عنوان کرد.

مسئول گروه تواشیح مشکات اهواز گفت: از سالن‌ها و ادارات متولی برنامه‌های قرآنی در استان درخواست داریم که جهت ضبط آثار تمام گروه‌های تواشیح استان و قاریان قرآن همکاری لازم را داشته باشند.

captcha