ارگانی امور قرآنیان را ساماندهی کند
کد خبر: 3590425
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
افخم‌الشعراء خواستار شد؛

ارگانی امور قرآنیان را ساماندهی کند

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری و مدرس قرآن کریم با بیان اینکه باید ساماندهی و برنامه‌ریزی امور قاریان، توسط یک ارگان مشخص صورت بگیرد، ابراز کرد: باید اعزام قاریان، بیمه و حق‌الزحمه‌ها ساماندهی شود و ارگانی باشد که این مسائل را بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مجیدسعید افخم‌الشعراء، قاری و مدرس قرآن در گردهمایی قرآنیان خراسان رضوی که ۲۷ فروردین‌ماه به میزبانی ایکنا برگزار شد، بیان کرد: کاش در این نشست، مسئولان غیرقرآنی شهر هم حضور داشتند تا با دغدغه‌های قرآنیان آشنا می‌شدند.
وی در ادامه، با بیان اینکه خیلی مهم است که بین معلمان و مدرسان قرآن انسجام باشد اما متاسفانه این انسجام وجود ندارد، درخصوص اطلاع‌رسانی جلسات قرآنی پیشنهاد کرد: همانطور که در محرم، شاهد پوستر و بنرهای مداحان به شکل فراوان در سطح شهر هستیم، می‌توانیم با نصب پوستر، برگزاری جلسات قرآن را اطلاع‌رسانی کرد.
افخم‌الشعراء اظهار کرد: هر روز درخصوص برگزاری جلسات قرآن در محله و محدوده‌های مختلف با من تماس می‌گیرند و سؤال می‌پرسند. اما اگر این اطلاع‌رسانی صورت بگیرد، این بنر و پوسترها بهترین تبلیغ برای جلسات قرآن است.
وی با بیان اینکه غیر از فعالیت قرآنی به شغل دیگری هم مشغول هستم، عنوان کرد: اما خیلی از دوستان ممکن است نیاز مالی داشته باشند و کارشان فقط تدریس و جلسه‌داری قرآن باشد و برای همین ضروری است که چنین ساماندهی در مورد جلسات صورت بگیرد.
این قاری و مدرس قرآن کریم با بیان اینکه باید ساماندهی و برنامه‌ریزی امور قاریان، توسط یک ارگان مشخص صورت بگیرد، ابراز کرد: باید اعزام قاریان، بیمه و حق‌الزحمه‌ها ساماندهی شود و ارگانی باشد که این مسائل را بر عهده بگیرد.
وی با اشاره به درگذشت حمیدرضا عباسی، قاری و داور قرآن کریم طی حادثه رانندگی در یک سفر قرآنی، بیان کرد: باید متولی و ارگانی باشد تا برای اتفاقاتی که ممکن است در مسیر اعزام برای قاریان در سفرهای تبلیغی رخ دهد، پاسخگو باشد.
وی در پایان عنوان کرد: از خبرگزاری ایکنا تشکر می‌کنم که همیشه به بهترین نحو در خدمت قرآن است و امیدوارم در این گردهمایی‌ها، مسئولان دیگر نیز حضور یابند تا بتوانند مسائل قرآنیان را حل کنند.
captcha