تربیت طلاب قاری و حافظ در حوزه علمیه خوزستان
کد خبر: 3593507
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

تربیت طلاب قاری و حافظ در حوزه علمیه خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دوره‌های تابستانی قرآن در رشته‌های زیباخوانی و حفظ موضوعی قرآن، تربیت معلم قرآن، حفظ و معارف قرآن و حدیث، تفسیر اجمالی قرآن، مهارت‌های بیان تفسیر قرآن و ارتقاء سطح تلاوت طلاب قاری در حوزه علمیه خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به برگزاری دوره‌های تابستانی قرآن و حدیث در حوزه علمیه خوزستان، اظهار کرد: این دوره از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان، ویژه طلاب مدارس علمیه در تمامی سطوح برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های این دوره‌های قرآنی، گفت: «زیباخوانی و حفظ موضوعی قرآن»، «تربیت معلم قرآن»، «حفظ و معارف قرآن و حدیث»، «تفسیر اجمالی قرآن»، «مهارت‌های بیان تفسیر قرآن» و «ارتقاء سطح تلاوت طلاب قاری» رشته‌های دوره‌های تابستانی قرآن و حدیث حوزه علمیه خوزستان هستند.

منصوری اعلام کرد: مهلت ثبت‌نام در دوره‌های تابستانی قرآن و حدیث ۱۵ اردیبهشت‌ماه است و طلاب می‌توانند با مراجعه به سایت مدیریت قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه مراحل ثبت‌نام خود را انجام دهند. این دوره‌ها پس از پایان امتحانات پایانی مدارس علمیه سطح کشور، برگزار می‌شوند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در پایان گفت: مدیریت حوزه استان با اتخاذ رویکردی جدید در زمینه تربیت طلاب قاری، موفق شده تعداد بسیار زیادی حافظ کل و چند جزء پرورش دهد که امید است سال به سال با افزایش چشم‌گیر آمار طلاب حافظ و قاری، به مکتب تشیع خدمت کنیم.

captcha