از مشکلات گفتاری تا حفظ قرآن
کد خبر: 3598693
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

از مشکلات گفتاری تا حفظ قرآن

گروه شهرستان‌ها: در این دنیای خاکی برخی از انسان‌هایی که مشکل دارند تسلیم مشکلاتشان می‌شوند و برخی دیگر با اراده‌ای قوی علی رغم داشتن مشکلات خاص از جمله نابینایی تسلیم مشکلات نمی‌شوند و با انتخاب حفظ و تلاوت کلام الله مجید راهی را طی می‌کنند که بسیاری از انسان‌های سالم از طی این راه عاجز هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، انسان‌های زیادی هستند که دارای مشکلات فراوانی در زندگی روزمره هستند، برخی از آن‌ها تسلیم مشکل می‌شوند و برخی دیگر در قدم اول با نه گفتن به مشکلات، زندگی خودشان را بر اساس آنچه که توانایی دارند، می‌سازند نه بر اساس آنچه که دیگران دارند.
مهدی بهروزی‌فر، کودکی 9 ساله‌ و دارای مشکلات گفتاری است که مدارس استثنایی سبزوار در ابتدا از قبول او سر باز زدند، کودکی که والدینش در ابتدای 7 سالگی‌اش تسلیم نمی‌شوند و او را به مؤسسه قرآنی می‌برند.
نابینایی آخر راه نیست/ از مشکلات گفتاری تا حفظ قرآن
او خیلی زود با انس با قرآن کریم زبانش باز می‌شود و در مدت کوتاهی پیشرفت خیلی زیادی می‌کند؛ این کودک نابینا، با هوش سرشاری که دارد و تلاشی که انجام می‌دهد، جزء اول و 30 قرآن را توسط مربی قرآنی‌اش حفظ کرد و در مسابقات قرآن اداره ارشاد و اداره تبلیغات اسلامی تمام امتیاز آن را به دست آورد.
مهدی از تمام اشعار دوران کودکی که همه هم‌سن و سالانش حفظ هستند، فقط تولدت مبارک را حفظ است و بقیه مطالبی که در حافظه‌اش دارد، از کلام خدا است و از خواندن آن لذت می‌برد.
این کودک نابینا که به گفته مادرش گاهی اوقات پرخاشگری می‌کرد، در ابتدای سخن گفتنش به مدت یکسال در موسسه فقط پاسخ معلم قرآنش را می‌داد، معلمی که او را با کلام وحی آشنا کرده و حالا فقط به صدای قرآن او گوش می‌دهد و با تلاوت قرآن آرامش خاصی احساس می‌کند.
زهرا شم‌آبادی، مسئول موسسه قرآن و عترت بیت‌النور سربداران، با بیان اینکه قرآن را با صدای خودم ضبط می‌کنم و مهدی آن را در خانه مرور و حفظ می‌کند، درباره این حافظ قرآن گفت: او دارای هوش زیادی است و در مدت کمی توانست جزء یک و 30 قرآن مجید را حفظ کند و در حال حاضر علاقه زیادی به حفظ از خودش نشان می‌دهد.
عشق و ارادت خاص به ائمه اطهار(س) و آرزوی زیارت کربلا
مهدی که فرزند دوم خانواده است و تلاوت سوره عبس را بیشتر از سوره‌های دیگر قرآن دوست دارد، چندین مرتبه به زیارت امام هشتم رفته و عاشق زیارت امام رضا(ع) است.
نابینایی آخر راه نیست/ از مشکلات گفتاری تا حفظ قرآن
از او که دوست دارد به زیارت امام حسین(ع) در کربلا برود، سوال می‌کنم شما که امام حسین(ع) را از کجا او را می‌شناسی؟ با زبان کودکانه و شیرینش پاسخ می‌دهد: از عزاداری محرم و عاشورا.
یک مدرسه استثنایی، این کودک 9 ساله را از 8 سالگیدر مقطع پیش دبستانی پذیرش کرد تا مشکلات گفتاری‌اش به طور کامل حل شود.
مهدی عاشق زیارت امین الله است، این دعا را در سه روز حفظ کرده و وقتی از او می‌خواهم برایم قرائت کند، مانند استاد فرهمند، بخشی از دعا را برایم می‌خواند.
این کودک قرآنی که دارای هوش سرشار و استعداد زیادی در شنیدن و حفظ قرآن است، اگر به او بها بدهند یکی از بزرگ‌ترین حافظان و استادان قرآن کشور خواهد شد، اما نیاز به کمی تشویق مسئولان و نگاهی محبت آمیز دارد نه از سر دلسوزی، بلکه تقویت استعدادهایش و بها دادن به آن‌ها.
پایان سخن را از شعر سعدی انتخاب می کنم که گفته است: «نگه کرد باز آسمان سوی من/ فرو شست گرد غم از روی من/ خدای ار به حکمت ببندد دری/ گشاید به فضل و کرم دیگری»
علی اکبر ملکی
captcha