درنگ بر موضوع معاد تأثیر فوق‌العاده‌ای در خودسازی جوانان دارد
کد خبر: 3603907
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۱

درنگ بر موضوع معاد تأثیر فوق‌العاده‌ای در خودسازی جوانان دارد

گروه معارف: معاون فرهنگی مؤسسه فرهنگی علامه مخبر با بیان اینکه معرفتی خودسازی در آینه معاد در این مؤسسه در حال برگزاری است، با اشاره به تأثیرات آن بر جوانان گفت: هدف از این دوره پرداختن به موضوع معاد و ایجاد آمادگی در ذهن برای مواجهه با فضایی است که خواهی نخواهی با آن مواجه می‌شویم، از این رو در این دوره در تبیین ویژگی‌هایی متناسب با آن فضا تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، مؤسسه فرهنگی علامه مخبر از اردیبهشت ماه امسال دوره معرفتی خودسازی در آینه معاد را با ارائه محسن ریاضی در این مؤسسه برگزار کرده است.

محسن ریاضی مدرس این دوره و معاون فرهنگی این مؤسسه درباره برگزاری دوره خودسازی در آینه معاد گفت: شرکت‌کنندگان این دوره عمدتاً اعضای کتابخانه علامه مخبر هستند که غالباً دانش‌آموز یا دانشجو هستند. در کنار آنها عموم مردم نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

ریاضی با بیان اینکه محتوای این دوره حاصل مطالعات چندساله وی در زمینه خودسازی در پرتو اندیشه معاد است، گفت: این دوره پیش از این نیز در مؤسسه علامه مخبر برگزار شده است و در هر دوره مطالب رنگ و بوی تازه‌ای به خود می‌گیرند، به طوری که تأثیر خوبی بر مخاطبان بر جای می‌گذارد.

مدرس دوره خودسازی در آینه معاد گفت: هدف از این دوره پرداختن به موضوع معاد و ایجاد آمادگی در ذهن برای مواجهه با فضایی است که چه آن را بپذیریم و چه نپذیریم با آن مواجه می‌شویم. در این جلسات در آغاز دلایل عقلانی مطرح می‌شود و بیان می‌کنیم فضایی با این ویژگی‌ها پیش روی ما است و ما باید خود را با ویژگی‌ها و شرایطی که آن فضا از ما می‌طلبد هماهنگ کنیم.

وی اظهار کرد: خودسازی در آینه معاد یک بحث درون‌دینی است که از بیرون دین هم می‌توان برای اثبات ضرورت آن دلیل آورد. در این دورخ بحث می‌کنیم که آیا نسخه‌های دیگری برای تربیت انسان وجود دارد یا خیر؟ پس از بررسی دیگر نسخه‌ها و بیان نقایص آنها، با ذکر دلایل برای مخاطب آشکار می‌سازیم که تنها نسخه کارآمد، قرآن است.

ریاضی در پایان گفت: تأثیر معاد که موضوع بخش عمده‌ای از آیات قرآن است، تأثیر فوق‌العاده‌ای در تربیت و خودسازی انسان دارد.

گفتی است؛ دوره خودسازی در آینه معاد هر هفته در روزهای یکشنبه و چهارشنبه در مؤسسه فرهنگی علامه مخبر دزفولی تشکیل می‌شود.
captcha