اعتقاد به خداوند از بروز یأس در امور دنیوی پیشگیری می‌کند
کد خبر: 3614747
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵

اعتقاد به خداوند از بروز یأس در امور دنیوی پیشگیری می‌کند

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه یأس و نومیدی از رحمت و مغفرت الهی از بزرگترین گناهان است، گفت: اعتقاد فرد به خداوند از بروز یأس در امور دنیوی پیشگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام علیمحسن منتشلو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه یأس و نومیدی از رحمت و مغفرت الهی از بزرگترین گناهان است، اظهار کرد: اعتقاد فرد به خداوند از بروز یأس در امور دنیوی پیش گیری می‌کند.

وی افزود: آنچه سبب یأس از رحمت و مغفرت پرودگار عالم می‌شود، ضعف اعتقاد به قدرت و کرم و رحمت بی‌پایان اوست و قرآن مجید آن را از صفات کفار قرار داده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج با اشاره به اینکه  ایمان به خدا آرامش روحی انسان را تضمین می‌کند، اعلام کرد: یأس از رحمت خدا ناشی از نقصان معرفت و یقین است و با تقویت این دو انسان هرگز گرفتار یأس و نومیدی نخواهد شد.

وی بیان کرد: باید با حفظ حالت التجاء و تضرع دایمی در برابر خداوند امید و رجا به عنایات واسعه خدای رحمان و بنده نواز را نیز در دل بالا برد و رجا را همسان در دل جای دهیم.

حجت‌الاسلام منتشلو عنوان کرد: ایمان به خدا مقاصد و آرمانها و خواسته هایی از ما را که به حکم طبیعت و غریزه بر محور فردیت و خودخواهی است از ما می گیرد و در عوض مقاصد و آرمانهایی بر محور عشق و علاقه معنوی و روحانی به ما می دهد.

وی افزود: کسانی که ایمان واقعی به خدا دارند با وجود همه مشکلاتى که سر راه آنها وجود دارد با آرامش کامل روحی بدون هیچ ترس و ناراحتی مشکلات را از سر راه خود برداشته و فراز و نشیب هاى زندگى را طى می‌کنند تا به سر منزل مقصود برسند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج در پایان یادآور شد: افراد باایمان هرگز دچار بیماری‏های روحی و روانی که معمولاً افراد بی ایمان گرفتار آن می‏شوند، نخواهند شد.

captcha