شجاعت آزادگان در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است
کد خبر: 3631071
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
درویش‌امیری:

شجاعت آزادگان در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت رسیده است

گروه اجتماعی: استاندار زنجان گفت: شجاعت آزادگان در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت رسیده و همواره بخشی از تاریخ ملت ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اسدالله درویش‌امیری، استاندار زنجان، شامگاه دیروز سه‌شنبه 24 مردادماه و در آستانه سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، با مرتضی تحسینی از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

درویش‌امیری در این دیدار با اشاره به اینکه اسرا، موجب افتخار ولایت و ملت ایران هستند، تصریح کرد: رزمندگان اسلام با نشان دادن استقامت و بردباری در دوران اسارت موجب سربلندی ملت ایران شدند و ما هر چه داریم از وجود ایثارگران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در صورتی که استقامت رزمندگان و اسرا نبود، مشخص نبود که امروز جمهوری اسلامی در چه موقعیتی قرار داشت، تاکید کرد: لازم است فضای زیبای استقامت و بردباری دوران اسارات آزادگان در جامعه به خوبی تبیین شود تا نسل جدید و آیندگان پی به سختی و دشواری دوران جنگ و اسارت ببرند.

یادآور می‌شود جانباز آزاده مرتضی تحسینی متولد سال ۱۳۳۷ است که از رزمندگان زنجانی در بخش سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی مشغول بود و در سال ۶۱ اسیر و 101 ماه در بند رژیم بعثی در اسارت بود. وی در حال حاضر کارآفرین است و از این آزاده سرافراز کتابی به نام کمپ 8 حاوی خاطرات دوران اسارت وی منتشر شده است.

به گزارش ایکنا در ادامه این دیدار استاندار زنجان و هیئت همراه با مادر شهید مبارزه با مواد مخدر، شهید محسن جزمزیدی دیدار و گفت‌وگو کردند. شهید محسن جزمزیدی سال 93 در 39 سالگی در مرز سیستان و بلوچستان در مسیر مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر به شهادت رسید.

captcha