ورشکستگی در اجرای طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد معنا ندارد
کد خبر: 3633570
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۹
صادقی:

ورشکستگی در اجرای طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد معنا ندارد

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره به اینکه ورشکستگی در اجرای طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد معنا ندارد، تصریح کرد: چرا که این کمیته در اجرای طرح نظارت و مدیریت اعمال می‌کند و همه زوایای طرح را مدنظر دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 31 مرداد در سفر به شهرستان جیرفت گفت: وام‌هایی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای ایجاد کسب و کار داده می‌شود و اگر فرد در مسیر دیگری استفاده کند خلاف قانون است.
وی افزود: ایجاد مشاغل از طریق طرح‌های مختلفی در این نهاد در دستور کار است و کمیته امداد امام خمینی(ره) با برخورداری از ناظرانی بر اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و خرید تجهیزات که مددجویان در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی وام دریافت کرده‌اند، نظارت می‌کنند تا خدای نکرده در مسیر دیگری هزینه نشود که در غیر این صورت چک و ضمانت فرد وام‌گیرنده به اجرا گذاشته می‌شود و باید مبلغ وام را به‌صورت یکجا برگرداند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان با اشاره به اینکه مددجویانی که در راستای طرح‌های اشتغال‌زایی وام دریافت می‌کنند مستمری این افراد قطع می‌شود، ادامه داد: سیاست کمیته امدادامام خمینی (ره)  بر این است که درآمد برای خانواده‌ها ایجاد و آنان استقلال مالی پیدا کنند.
صادقی تصریح کرد: اگر مددکار کمیته امداد امام خمینی (ره) تشخیص دهد که خانواده‌ای از قبال  وام خود اشتغالی که پرداخت شده صاحب درآمد شده است، توان پرداخت اقساط وامی که دریافت کرده را دارد، همچنین چرخ زندگیشان می‌چرخد و درآمد حاصل از ان شغل چندین برابر پول مستمری کمیته امداد است مستمری آن خانواده قطع می‌شود.
وی تأکید کرد: این خانواده‌ها فقط مستمری آن‌ها قطع می‌شود اما بقیه خدمات کمیته امداد به‌قوت خود باقی هستند و به‌طور کلی پرونده آن خانواده‌ها در کمیته امداد بسته نمی‌شود.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان  با اشاره به اینکه ورشکستگی در اجرای طرح‌های خوداشتغالی کمیته امداد معنا ندارد، تصریح کرد: چرا که این کمیته در اجرای طرح نظارت و مدیریت اعمال می‌کند و همه زوایای طرح را مدنظر دارد و در این راستا به مشکلی برنمی‌خوریم مگر اینکه خانواده مددجو که مجری طرح هستند بدون توجه به نظر کارشناس کمیته امداد اقداماتی انجام دهد که منجر به ورشکستگی شود.
وی در ادامه قول استقرار معاونتی از اداره کل کمیته امداد در جنوب به مرکزیت جیرفت را داد و با تأکید بر پای‌بندی خود بر تعهد داده شده، گفت: این مهم با مشکلاتی مواجه است که نیاز است مسؤولان شهرستان جیرفت به کمک کمیته امداد بیایند و زیرساخت‌های مناسب را در این شهرستان برای استقرار این مرکز ایجاد کنند.
صادقی با اشاره به مشکل اساسی ایجاد ساختمان این مرکز ادامه داد: نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان در این راستا قول مساعد داده‌اند اقداماتی انجام دهند و با توجه به اینکه کمیته امداد با محدودیت اعتباری مواجه است، نیاز است مسؤولان شهرستان همکاری کنند اما در زمینه انجام پیگیری‌های لازم برای استقرار چنین مرکزی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.
وی تأکید کرد: ارتقای کمیته امداد جنوب به اداره کل جزو سیاست‌های کلان کمیته امداد کشور و تحت اختیار پرویز فتاح ریاست کمیته امداد است اما این اداره کل با توجه به امکانات و نیروی کافی مشکلی در زمینه خدمت‌رسانی در جنوب کرمان ندارد.
منبع: کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان 
captcha