برپایی موکب «انصارالعباس» توسط بروجردی‎ها در کربلا
کد خبر: 3639357
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۱

برپایی موکب «انصارالعباس» توسط بروجردی‎ها در کربلا

گروه اجتماعی: در ایام اربعین امسال استان لرستان شش موکب در کربلا برپا می‎کند که یکی‌از این موکب‌ها توسط بروجردی‌ها با نام «انصارالعباس» راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی کورانی‌فر ، فرماندار بروجرد چهارشنبه، 15 شهریورماه در جلسه ستاد بزرگداشت اربعین که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: مراسم اربعین حسینی سال‌هاست که با حضور میلیونی ارادتمندان و زائران برگزار می‌شود اما امسال با توجه به تحولات منطقه و شرایط جهانی نیاز است تلاش شود تا مراسم متفاوت‌تر برگزار شود.
وی اضافه کرد: مردم در بسیاری از مراسم‌های مذهبی حضور چشم‌گیری دارند و هر جایی مردم در صحنه بوده و مشارکت داشته‌اند با موفقیت همراه بوده که نیاز است شرایط را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم آماده کرد.
کورانی‌فر ادامه داد: امسال از شهرستان بروجرد یک موکب در کربلا راه‌اندازی می‌شود که نیاز است همه تلاش کنند و امکانات و شرایط لازم برای ارائه خدمات بیشتر این موکب به زائران فراهم شود که مهم‌ترین رکن در این راستا اطلاع‌رسانی است.
کورانی‎فر گفت: آموزش و پرورش، ناحیه مقاومت بسیج و شبکه بهداشت باید از همه ظرفیت‌های خود برای اطلاع‌رسانی و جذب مشارکت‌ها استفاده کنند و از هم‌اکنون اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شود.
فرماندار بروجرد تصریح کرد: مدیران همه دستگاه‌ها موظف هستند اطلاع‌رسانی لازم را در این مدت به پرسنل و ارباب‌رجوع انجام دهند و همچنین بخشداران نیز به دهیاران و شوراها اطلاع‌رسانی کنند تا زمینه مشارکت مردم افزایش یابد.
در ادامه عبدالحمید گودرزی، مسئول ستاد عتبات عالیات بروجرد گفت: از استان لرستان 6 موکب در کربلا در ایام اربعین راه‌اندازی می‌شود که یکی‌از این موکب‌ها توسط بروجردی‌ها با نام «انصارالعباس» راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: برای ارائه خدمات به زائران و ارادتمندان در طول پیاده‌روی اربعین بیش‌از یک میلیارد تومان نیاز است که می‌طلبد همه دستگاه‌ها و مردم برای ارائه این خدمات کمک کنند.
گودرزی اظهار کرد: انقلاب ما نشئت گرفته از انقلاب سرخ امام حسین(ع) است و اگر امروز بعد از سال‌ها از دوران دفاع مقدس جوانانی در راه دفاع از حرمین جان خود را تقدیم می‌کنند به‌سبب الگو گرفتن از امام حسین(ع) است.
 وی مبارزه با گروه‌های تروریستی داعش، ساخت حرم‌های ائمه‌اطهار(ع) در عراق و پیاده‌روی اربعین را از مهم‌ترین فعالیت‌های جمهوری اسلامی در عراق برشمرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران این سه اقدام مهم را انجام می‌دهد و هر ساله بر جمعیت میلبونی اربعین افزوده می‌شود.
captcha