خانه های قرآن در تمامی روستاهای چهارمحال و بختیاری دایر می شود
کد خبر: 3639462
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲
تقی پور:

خانه های قرآن در تمامی روستاهای چهارمحال و بختیاری دایر می شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: سرپرست اداره امور قرآنی استان با تأکید بر اینکه در نیمه دوم سال جاری درصدد هستیم در هر روستا یک خانه قرآن راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: قابلیت‌های قرآنی خوبی در روستاهای استان وجود دارد که امید است با تحقق این هدف از ظرفیت‌های روستایی بهره‌مند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، محسن تقی‌پور، سرپرست اداره امور قرآنی استان، صبح امروز 15 شهریورماه در دیدار مدیر امور استان‌ها و مؤسسات قرآنی سازمان دارالقرآن کشور با مدیران مؤسسات و خانه‌های قرآن و فعالان قرآنی استان که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی در زمینه‌های مختلف قرآنی است، گفت: قاریان، حافظان و مدرسان قرآنی در سطح کشوری در استان فعالیت می‌کنند.
وی به شاخص‌ترین برنامه‌های قرآنی برگزار شده در سال جاری اشاره کرد و افزود: تشکیل گروه‌های آموزشی، برگزاری طرح قرآن در زلال اعتکاف، تشکیل مجمع خیرین قرآن و عترت استان، برگزاری برنامه‌های جزء خوانی قرآن در ماه رمضان، اجرای طرح سفیران نور، برگزاری انتخابات اتحادیه مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و تعیین هیئت مدیره، برگزاری جشنواره قرآنی منهاج به صورت فرااستانی، برگزاری نشست سالانه هم‌اندیشی با مدیران مؤسسات، میزبانی اردوی استعدادهای قرآنی غرب کشور و برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی از جمله این برنامه‌هاست.
تقی‌پور با اشاره به اینکه سبک زندگی قرآنی مقدمه تشکیل تمدن اسلامی است، تصریح کرد: دوره سبک زندگی سال جاری با تدریس اساتید برجسته کشوری در شهرکرد و بروجن برگزار شد و مدیران مؤسسات جهت برگزاری این دوره‌ها با اداره امور قرآنی استان هماهنگی کنند.
سرپرست اداره امور قرآنی استان با تأکید بر اینکه در نیمه دوم سال جاری درصدد هستیم در هر روستا یک خانه قرآن راه‌اندازی کنیم، عنوان کرد: قابلیت‌های قرآنی خوبی در روستاهای استان وجود دارد که امید است با تحقق این هدف از ظرفیت‌های روستایی بهره‌مند شد.
وی بر ارتباط مستمر مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان تأکید و تصریح کرد: در همین راستا نیز به زودی سیستم یکپارچه‌ای برای ارتباط مؤسسات و خانه‌های قرآنی طراحی می‌شود.
یادآور می‌شود پس از پایان این نشست مدیر امور استان‌ها و مؤسسات قرآنی و تعدادی از بازرسان سازمان دارالقرآن کشور از مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان سامان بازدید کرد.

captcha