جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی در برپایی موکب‌ها
کد خبر: 3660408
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
اصلانی تاکیدکرد:

جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی در برپایی موکب‌ها

گروه اجتماعی: معاون استاندار لرستان با بیان این‌که نیاز است با همدلی و همکاری دستگاه‎های اجرایی آمار تصادفات به‌ویژه تصادفات جاده‎ای به حداقل برسد، اظهارکرد: در حال حاضر با توجه به برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی، جاده‎ها و راه‎های مواصلاتی پُرتردد هستند و باید موکب‎ها در جاهایی که منجر به گره ترافیکی نشود، ایجاد شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، محمد اصلانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، یک‌شنبه، 14 آبان‌ماه، در جلسه شورای عالی هماهنگی مدیریت بحران استان لرستان که در استانداری برگزار شد، گفت: در بحث مدیریت آتش‌سوزی نباید تلاش سازمان‌های مردم نهاد، رسانه‌ها را فراموش کنیم و البته باید تلاشهایمان دوچندان شود تا حریق در عرصه‎های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی را به صفر برسانیم.
وی با بیان این‌که نیاز است با همدلی و همکاری دستگاه‎های اجرایی آمار تصادفات به‌ویژه تصادفات جاده‎ای به حداقل برسد، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی، جاده‎ها و راه‎های مواصلاتی پُرتردد هستند و باید موکب‎ها در جاهایی که منجر به گره ترافیکی نشود ایجاد شوند.
اصلانی با تاکید براین‌که شرایط کنترل ترافیک حضور مستمر پلیس در محورهای مواصلاتی را می‎طلبد، تصریح کرد: اداره‌کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه‎های استان در این ایام به پلیس کمک کنند تا تخلفات به حداقل برسند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان  ادامه داد: وقوع 91 مورد زلزله و 17 حادثه طبیعی در استان ما را بر آن می‎دارد که همیشه به مدیریت بحران توجه کنیم و امروز گزارش ارائه شده از سوی مدیران نشان از آمادگی آن‌ها در مقابل حوادث احتمالی دارد.
وی با بیان این‌که در سال‏‌های گذشته یکی‌از مشکلات استان موضوع حریق و آتش‎سوزی در سطح جنگل و اراضی ملی و طبیعی بود، عنوان کرد: منابع طبیعی لرستان با همکاری سایر دستگاه‎های اجرایی استان این مهم را مدیریت کردند تا هم تعداد آتش‌سوزی‌ها و هم وسعت آن‌ کاهش چشم‌گیری داشته باشد.
اصلانی افزود: چنانچه تاکنون از اعتبارات ماده 10 برای خریداری و نوسازی تجهیزات دستگاه‎های اداری جهت جلوگیری از حوادث طبیعی احتمالی تزریقی انجام نشده است، از محل اصلاح موافقت‌نامه‌ها، درصدی از اعتبارات عمرانی را برای تامین این تجهیزات هزینه خواهد شد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در رابطه با جلوگیری از آب‌گرفتگی جاده‌ها، آبراه‎ها و پل‎ها خطاب به سازمان حمل و نقل و پایانه‎های استان گفت: باید راهداری آبراه‎ها، پل‌ها و... را کنترل کند و همچنین امور عشایری استان اهتمام ویژه بر کوچ پاییزه داشته باشند تا در مسیر رودخانه و مسیل‎ها نباشند.
وی با بیان این‌که کانال‎های آب به‌دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی توسط برخی از شهروندان مسدود شدند، افزود: نیاز است قبل از این‌که سانحه‌ای رخ دهد شهرداری مرکز استان نسبت به تمیز کردن آنها اقدام کند.
اصلانی با اشاره به این‌که نیاز است اعضای ستاد بحران طرح جامع زمستانی خود را ظرف یک هفته به‌صورت مکتوب به مدیریت بحران استان ارائه دهند تا بدانیم در مواقع بحرانی با چه شخص و اشخاصی طرف شویم، افزود: همچنین دستگاه‌های اجرایی استان لیست تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات خود را به مدیریت بحران استان اعلام کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: آموزش و پرورش و تربیت بدنی لرستان باید مکان‎هایی برای اسکان موقت در محورهای مواصلاتی استان تعیین و تجهیزات لازم را در آنجا مستقر کنند.

captcha