برپایی نمایشگاه عکس آیین گل‌مالی لرستانی‌ها در موکب مدرسه بیروت کربلا
کد خبر: 3661460
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶

برپایی نمایشگاه عکس آیین گل‌مالی لرستانی‌ها در موکب مدرسه بیروت کربلا

گروه فرهنگی: مسئول یکی‌ از مواکب حضرت ابوالفضل(ع) لرستان از برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی از فرهنگ گِل‌مالی لرستانی‌ها در روز عاشورا در این موکب خبر داد و گفت: 20 خادم آقا و شش خادم بانو در این موکب خدمت‌رسانی می‌کنند و تاکنون ۹۰۰ نفر در این موکب اسکان داده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حسن اسدی‌چگنی، مسئول موکب مدرسه بیروت یکی از مواکب حضرت ابوالفضل(ع) لرستان امروز، 17 آبان در جمع خبرنگاران، گفت: از ۱۲ آبان خدماتی به زوار ارائه دادیم و روزانه ۲۰۰ نفر آقا و حدود ۴۰ نفر بانو پذیرش کردیم.
وی برپایی نماز جماعت، زیارت عاشورا و مراسم عزاداری و پاسخگویی به سؤالات شرعی زوار را از اقدامات فرهنگی در این موکب ذکر کرد و افزود: از روز اول طبخ غذا برای زائران انجام شده و خدمات پزشکی نیز در این موکب ارائه می‌شود.
اسدی‌چگنی از برپایی نمایشگاه عکس عاشورایی از فرهنگ گِل‌مالی لرستانی‌ها در روز عاشورا در این موکب خبر داد و اضافه کرد: 20 خادم آقا و شش خادم بانو در این موکب خدمت‌رسانی می‌کنند و تاکنون۹۰۰ نفر در این موکب اسکان داده شده است.
وی گفت: از روز اول آشپزخانه با دو آشپز و سه کمک‌آشپز در این موکب مستقر شده و برای زائران موکب طبخ غذا انجام می‌شود.همچنین بسته فرهنگی شامل چند کتاب و چفیه و سربند بین زائران موکب توزیع می‌شود.
captcha