جلسه نقد کتاب «زرند و خرقان» برگزار شد
کد خبر: 3664122
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸

جلسه نقد کتاب «زرند و خرقان» برگزار شد

گروه فرهنگی: جلسه نقد کتاب «زرند و خرقان؛ از کتیبه نگاری تا وب نگاری» نوشته استاد محمد علی چراغی به مناسبت هفته کتاب برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، جلسه نقد کتاب «زرند و خرقان؛ از کتیبه نگاری تا وب نگاری» نوشته استاد محمد علی چراغی امروز، 25 آبان‌ماه به مناسبت هفته کتاب در محل کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر مامونیه برگزار شد.
این مراسم به همت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی شهرستان زرندیه و با حضور فرهیختگان، مسئولان شهرستان و مهدی طباطبایی و رحیم طاهر از اعضای هیات علمی دانشگاه بعنوان منتقد که در طول جلسه به ارائه نقطه نظرات خویش پیرامون کتاب زرند و خرقان پرداختند برگزار شد.
در این جلسه محمد علی چراغی، مولف کتاب زرند و خرقان نیز در خصوص اهداف خود برای به تحریر درآوردن این کتاب و مراحل گردآوری، تنظیم و تالیف توضیحات مبسوطی را ارائه داد.
احمد جوانمرد، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه، در این جلسه گفت: قطعاً یکی از شاخصه‌های مهم ارزیابی فرهنگی هر جامعه‌ای سنجش میزان مطالعه و تعداد افراد کتابخوان، کتابخانه‌های موجود و تعداد کتاب‌های موجود در آن کتابخانه‌هاست که خوشبختانه در کشور مشکل خاصی در خصوص فضای کتابخانه‌ای و کتاب‌های موجود وجود ندارد اما متاسفانه در زمینه سرانه مطالعه به دلایل مختلفی از جمله پیشرفت تکنولوژی و ورود وسائل الکترونیکی و دیجیتال به این فضا، افزایش قیمت کتاب و پایین آمدن توان خرید کتاب موجب بروز نگرانی‌های شده است که می‌بایست با تمهیداتی که مسئولین هر شهرستان در شورای فرهنگ عمومی و انجمن کتابخانه‌های عمومی آن شهرستان می‌اندیشند راهی برای برون رفت از مسئله پیدا کرد.
جوانمرد برگزاری چنین جلساتی را فرصتی مغتنم برای تقدیر و از افرادی که در راستای رشد واعتلای فرهنگ و ادب منطقه قدم برداشته‌اند دانست و افزود: اساتید، نویسندگان، شعرا و ادبا مفاخر هر جامعه هستند که می‌بایست به مقام علمی وهنری آنها ارج نهاد.
captcha