آموزش قرآن با لحن فارسی نتیجه نگاه غیر تخصصی است
کد خبر: 3682933
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
صادقی:

آموزش قرآن با لحن فارسی نتیجه نگاه غیر تخصصی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مؤسسه قرآن و عترت ثقلین دلیجان با اشاره به آموزش قرآن با لحن فارسی گفت: این نوع آموزش نتیجه برخورد غیر تخصصی برخی مؤسسات با قرآن است و آسیب جدی به آموزش زیر بنایی قرآن آموزان می‌زند و حتی ممکن است مربی در ارائه ترجمه، مفاهیم و لحن قرآن به زبان فارسی دچار اشتباه شود.

حمید صادقی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت ثقلین دلیجان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با تأکید بر اینکه در تدریس علوم قرآنی، مؤسسات دچار فقدان روش‌های علمی هماهنگ هستند گفت: متاسفانه شاهد تعدد روش‌ آموزش قرآن در مؤسسات قرآنی هستیم روش‌هایی که صرفاً مبتنی بر تجربه مربیان است.
وی ادامه داد: برخی از مربیان متأسفانه هیچ تحصیلات دانشگاهی و اطلاعات علمی به روز ندارند و همین امر باعث می‌شود قرآن آموزان بعد از چند جلسه حضور در کلاس‌ها، دچار ناامیدی و بی انگیزگی شوند و تصور بدی نسبت به یادگیری قرآن پیدا کنند، قرآن آموزانی هم که کلاس‌ها را ادامه می‌دهند در نهایت هیچ اطلاعات علمی خاصی دریافت نمی‌کنند.
مدیر مؤسسه قرآن و عترت ثقلین دلیجان با اشاره به آموزش قرآن با لحن فارسی گفت: این نوع آموزش نتیجه برخورد غیر تخصصی برخی مؤسسات با قرآن است، آموزش قرآن با لحن فارسی آسیب جدی به آموزش زیر بنایی قرآن آموزان می‌زند حتی ممکن است مربی در ارائه ترجمه، مفاهیم و لحن قرآن به زبان فارسی دچار اشتباه شود و مطلبی خلاف زبان و لحن عربی قرآن به شاگردان منتقل کند؛ لذا مربی باید از ابتدا روی آموزش زبان و لحن عربی به قرآن آموز تمرکز کند.
صادقی با اشاره به قاعده گویی و سخنرانی در برخی کلاس‌های قرآن به جای تمرین مستمر افزود: تجربه نشان داده که این روش در تدریس علوم قرآنی جذابی نیست، مربی قرآن باید با بهره‌گیری از جدیدترین علوم قرآنی و بکارگیری بهترین روش‌ها و با خلاقیت، کلاس را اداره کند و قرآن را به صورت کاربردی و تمرینی آموزش دهد. قاعده گویی صرف، نتایج و بازخورد خوبی ندارد.
صادقی بیان کرد: در کنار همه مشکلات آموزش قرآن، کمبود اعتبارات در برگزاری مسابقات، جشنوارهای جذاب و دوره‌های تخصصی آموزشی قرآن به شدت احساس می‌شود.

captcha