مشارکت چهارهزار و 500 دانش‌آموز و خانواده در مسابقات قرآن خوزستان
کد خبر: 3696628
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

مشارکت چهارهزار و 500 دانش‌آموز و خانواده در مسابقات قرآن خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: هدف غایی از برگزاری این مسابقات، ایجاد انس با قرآن، عترت و نماز برای دانش‌آموزان است. به دنبال این هستیم با درگیر کردن چهارهزار و 500 دانش‌آموز، چهارهزار و 500 خانواده را به طور غیرمستقیم تحت پوشش قرار دهیم و کار قرآنی کنیم.

علی بلاسم رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره برگزاری پانزدهمین جشنواره قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان گفت: فلسفه برگزاری جشنواره قرآن، عترت و نماز این است که پانزده سال پیش که دانش‌آموزان استان خوزستان در مسابقات کشوری شرکت می‌کردند متوجه شدیم خیلی از دانش‌آموزان ما متأسفانه رتبه نمی‌آورند و بعضی از شهرستان‌ها شرکت‌کننده‌ای در بعضی از رشته‌پایه‌ها یا رشته‌دوره‌ها ندارند. شهرستان‌های محدودی در این مسابقات شرکت می‌کردند و در مسابقات استانی هم وضعیت به همین شکل بود.

وی ادامه داد: تصمیم گرفته شد روند برگزاری این مسابقات تغییر کند، لذا مسابقات به عنوان ثقل و مرکز اتکا به یک جشنواره بزرگ تبدیل شد که تا سال گذشته با ده کمیته و امسال با دوازده کمیته برگزار شد. از جمله این کمیته‌ها در مسابقات امسال، کمیته اسکان تغذیه، امداد و بهداشت، پذیرش و استقبال، فنی، روابط عمومی و تبلیغات، نظارت و ارزیابی، حفاظت و حراست است.

به گفته بلاسم، هدف غایی از برگزاری این مسابقات، ایجاد انس با قرآن، عترت و نماز برای دانش‌آموزان است. به دنبال این هستیم با درگیر کردن چهارهزار و 500 دانش‌آموز، چهارهزار و 500 خانواده را به طور غیرمستقیم تحت پوشش قرار دهیم و کار قرآنی کنیم.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: با توجه به گستردگی استان خوزستان و این که هیچ شهرستانی امکان میزبانی از دانش‌آموزان 4 منطقه را به صورت همزمان ندارد، مسابقات استانی را به دو قسمت مقدماتی و نخبگان تقسیم کردیم. در مرحله مقدماتی استان را به سه قطب تقسیم کردیم؛ قطب اول مسابقات امسال شهرستان مسجدسلیمان، قطب دوم شهرستان رامشیر و قطب سوم شاوور تعیین شد.

وی ادامه داد: در هر شهرستان چهار شبانه‌روز توقف داریم که دو شبانه‌روز مسابقات پسران و دو شبانه‌روز مسابقات دختران برگزار می‌شود. بعد از اتمام مسابقات قطبی، بهترین‌های سه قطب با میانگین 5 نفر در هر رشته‌دوره یا رشته‌پایه به جشنواره نخبگان دعوت می‌شوند.

بلاسم گفت: مسابقات قطب یک امسال، 2 تا 5 اسفند و مسابقات قطب دو، 9 تا 12 اسفند برگزار شد. مسابقات قطب سوم، 15 تا 18 اسفند در شاوور برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان عنوان کرد: رشته‌های این جشنواره در حوزه قرآن شامل؛ تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه و تفسیر قرآن کریم است. همچنین نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و انشای امام زمان(عج) رشته‌های بخش عترت را تشکیل می‌دهند. از میان این رشته‌ها رشته‌ انشای امام زمان ابداعی استان خوزستان است و برگزیدگان آن به مرحله نخبگان دعوت شده و با رشته انشای نماز ادغام می‌شود. رشته‌های نماز نیز شامل؛ احکام، اذان و انشای نماز است. مسابقات دختران دو رشته اذان و مداحی را ندارند.

وی در پایان گفت: مسابقات مرحله نخبگان به میزبانی باغملک از 29 تا 31 فروردین 97 برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha