برنامه‌های جامعه القرآن خرمشهر برای خردسالان
کد خبر: 3711414
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲

برنامه‌های جامعه القرآن خرمشهر برای خردسالان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ بیش از 180 قرآن آموز خردسال در جامعه القرآن خرمشهر، حفظ موضوعی، روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن را فرامی‌گیرند.

شهناز شاهی مدیر جامعه القرآن خرمشهر در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به برنامه‌های این مرکز گفت: جامعه‌القرآن هر شش ماه یک ورودی جدید در بخش خردسالان دارد. اولین دور‌ه‌ای که خردسالان در آن شرکت می‌کنند آموزش حفظ موضوعی قرآن است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 55 خردسال این دوره را می‌گذرانند. قرآن آموزان دوره از 4 سال تا 5 سال و نیم هستند. پس از حفظ موضوعی قرآن آموزان وارد دوره‌های روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن (بهار) می‌شوند که به صورت ترمی برگزار می‌شوند.

شاهی گفت: هم اکنون 60 قرآن آموز در رشته روخوانی، 40 نفر در رشته روانخوانی و 33 نفر در رشته حفظ قرآن بهار 1(حفظ 19 سوره) در کلاس‌های جامعه القرآن شرکت می‌کنند.

مدیر جامعه القرآن خرمشهر اظهار کرد: از دیگر برنامه‌های این جامعه القرآن برگزاری دوره تفسیر سوره مریم است، این دوره طرحی است که از سوی منطقه آزاد اروند در سطح خرمشهر و آبادان اجرا شده است. جامعه القرآن با همکاری منطقه آزاد ثبت‌نام از بانوان را شروع کرد واولین جلسه آن سه شنبه 11 اردیبهشت در حسینیه فاطمیه برگزار شد.

 این فعال قرآنی گفت: در حال حاضر 50 خانم در این دوره شرکت کرده‌اند.

شاهی گفت: همچنین طی مراسمی که به مناسبت نیمه شعبان برگزار شد، از قرآن آموزان حافظ این جامعه القرآن قدردانی شد.

انتهای پیام

captcha