تجربه حماسه با ترسیم چهره شهدا
کد خبر: 3725509
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۹
گفت‌وگوی ایکنا با نقاش دلاوری‌ها؛

تجربه حماسه با ترسیم چهره شهدا

گروه اجتماعی - اکنون سال‌ها از آن روزهای سخت این سرزمین پاک می‌گذرد و باز هم وظیفه مردمان این سرزمین است که نگذارند آن روزها و رشادت‌ها فراموش شود؛ به همین منظور پای صحبت یکی از افرادی که به نوعی روایتگر رشادت‌های شهدا است نشستیم و دلایل این کار بابرکتش را از او جویا شدیم.

تجربه حماسه با ترسیم چهره شهدا

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، روزی مردانی از جنس همین خاک برای اعتلای ایران و پاینده بودن این سرزمین کاری کردند که هنوز نیز اثرات آن باقی است.
اکنون سال‌ها از آن روزهای سخت این سرزمین پاک می‌گذرد و باز هم وظیفه مردمان این سرزمین است که نگذارند آن روزها و رشادت‌ها فراموش شود، همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر آن تاکید کرده‌اند.
پای صحبت یکی از افرادی که به نوعی روایتگر رشادت‌های شهدا است نشستیم و دلایل این کار بابرکتش را از او جویا شدیم.
آرزویی شیرین
رضا باخدا، یک هنرمند بیرجندی در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه تجربه ترسیم چهره حماسه سازان وطن تجربه شیرین و خوبی است، اظهار کرد: همواره آرزو داشتم که روزی برسد که تمثال شهدای والا مقام را بر روی دیوار در ابعاد بزرگ نقاشی کنم که خدا را شاکرم که به آرزویم رسیدم.
وی افزود: فعالیت اصلی من در زمینه نقاشی دیواری، خطاطی و مجسمه سازی است و حدود ۱۳سال است در این زمینه مشغول به کار هستم.
این هنرمند بیرجندی با بیان اینکه فروردین ماه امسال بود که از اداره بنیاد شهید استان با من تماس گرفتند و پیشنهاد این کار دادند، افزود: یکی از محاسن کار این بود که نقاشی تمثال شهدا با ماه مبارک رمضان همزمان شد که این امر ثواب کار را برایم دو چندان کرد.
باخدا بیان کرد: چهره مبارک استوار یکم «هادی کاردیده» و سروان« محمد کلاته نایبی» از شهدای نیروی انتظامی را کشیدم که تجربه شیرینی بود.
وی ادامه داد: همچنین چهره رهبر کبیر انقلاب؛ حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب؛ حضرت امام خامنه‌ای را نقاشی کردم.
این نقاش بیرجندی افزود: قصد دارم نقاشی «شهید بصیری پور»؛ اولین شهید مدافع حرم خراسان‌جنوبی را بر دیواری در شهر بیرجند نقاشی کنم تا چهره این شهید بزرگوار و روایت دفاع جانه او از حریم اهل بیت(ع) نیز در اذهان باقی بماند.

تجربه حماسه با ترسیم چهره شهدا
تلاش برای یادآوری روزهای حماسه ایران
باخدا با بیان اینکه متولد سال 63 هستم، تصریح کرد: نسل ما دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند چرا که دوران جنگ دوران شیرین کودکی ما بوده است.
وی ادامه داد: نسل جوان امروز ایران، شاید درک کاملی از دوران دفاع مقدس نداشته باشند چرا که دوران جنگ، دوران طاغوت و سختی‌های آن زمان را تجربه نکرده‌اند.
این هنرمند بیرجندی بیان کرد: آرامش و امنیتی که امروز داریم مدیون خون این شهدا است که در آن زمان از تمام هستی خود گذشتند تا نگذارند یک وجب از این خاک به دست دشمن بیفتد.
باخدا با بیان اینکه ما و نسل بعد از ما باید مدیون این شهدا بوده و ادامه دهنده راه آنان باشیم، اظهار کرد: جوانان ما بیشتر از هر زمان، مورد هجوم تهاجم فرهنگی دشمن هستند.

تجربه حماسه با ترسیم چهره شهدا
وی تصریح کرد: دشمنان نظام بیشترین تلاش خود را برای گمراه کردن جوانان که آینده سازان این مملکت هستند، می‌کنند.
این نقاش بیرجندی خاطرنشان کرد: از تمام جوانان درخواست می‌کنم در هر زمینه کاری که دارند، پیرو ولایت فقیه و ادامه دهنده مکتب شهدا باشند.
باخدا یادآور شد: با خلق نقاشی شهدا، این حماسه سازان روزهای سخت ایران، امیدوارم که سهم کوچکی در زنده نگه داشتن یاد شهدای عزیز داشته باشم.
فرقی نمی‌کند در چه مکانی و با چه هنری فعالیت می‌کنی، در هر منطقه از ایران سربلند که باشی و به هر فعالیتی مشغول باشی می‌توانی برای اعتلای ایران و زنده نگه داشتن یاد دلاوران این سرزمین تلاش کنی.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

 

captcha