مشکلات اعتباری حوزه فرهنگی از درآمدهای اوقاف برطرف می‌شود
کد خبر: 3728925
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

مشکلات اعتباری حوزه فرهنگی از درآمدهای اوقاف برطرف می‌شود

گروه اجتماعی - رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از مشکلات اعتباری که در زمینه‌های فرهنگی وجود دارد از محل درآمدهای موقوفات برطرف می‌شود.

مشکلات اعتباری حوزه فرهنگی از درآمدهای اوقاف برطرف می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، فرهاد فلاحتی امروز 19 تیر جاری  در نشست مجمع نمایندگان استان با سرپرست و مدیران شهرستانی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، گفت: اوقاف و امور خیریه باید در راستای اجرای منویات واقف حرکت کند و درآمدهای حاصل شده از موقوفات در راه خودش هزینه شود.

وی با بیان اینکه باید در راستای نگهداری موقوفات تلاش شود، افزود: بسیاری از مشکلات اعتباری که در زمینه‌های فرهنگی وجود دارد از محل درآمدهای موقوفات برطرف می‌شود.

فلاحتی اظهارکرد: مشکلات زیرساختی،کمبود نیروی انسانی و عدم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی با اوقاف و امور خیریه از جمله مشکلات پیش روی اوقاف است، که باید برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه باید خودش توانمند باشد که هزینه‌ها را تامین کند، گفت: استغناسازی موقوفات مساله‌ای است که باید در خراسان جنوبی به آن توجه کرد.

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر موقوفات استان در مسیر صحیح حرکت کنند نتایجی خوبی خواهد داشت.

فلاحتی یادآورشد: با فرهنگ‌سازی و تبلیغ از وقف به سمت و سویی حرکت کنیم که ذهنیت مردم به وقف معطوف شده و مردم رغبت برای وقف کردن داشته باشند.

وی از اعلام آمادگی مجمع نمایندگان استان برای پیگیری درخواست‌ها و نیازمندی های اوقاف خبر داد.

اتهای پیام

captcha