ابتکارات دعاخوان در آئین نامه داوری مورد تاکید بیشتر قرار گیرد
کد خبر: 3733714
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
شاه مرادی:

ابتکارات دعاخوان در آئین نامه داوری مورد تاکید بیشتر قرار گیرد

گروه فعالیت های قرآنی ــ شرکت کننده رشته دعاخوانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه قم بر لزوم توجه بیشتر داوران به ابتکارات فردی دعاخوان به جای تقلید صرف تاکید کرد.

ابتکارات دعاخوان در آئین نامه داوری مورد تاکید بیشتر قرار گیردحسین شاه مرادی شرکت کننده رشته دعاخوانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه قم در رشته دعاخوانی در گفت و گو با ایکنا از قم؛ گفت: من از مجموعه مسابقات راضی بودم اگرچه پینشهاداتی برای بهتر برگزار شدن آن دارم.

وی افزود: سطح شرکت کنندگان  در رشته دعاخوانی بالاست و قرعه های دعا هم نسبت به سال قبل آسان تر و بهتر بود.

شاه مرادی با بیان اینکه ما باید دعا را از روی نوشته مکتوبی که می دهند بخوانیم پیشنهاد کرد تا مفاتیح در اختیار متسابقین قرار بگیرد تا بتوانند با دقت بیشتری بخوانند.

البته به نظر می رسد این درخواست مطابق با آئین نامه نباشد و عمدا این گونه طراحی شده که خود دعاخوان بتواند از توانمندیش در فهم دعا و وقف و ابتدا و صوت و لحن آن استفاده کند.

این دعاخوان با بیان اینکه مداحی و شعر که به دعا اضافه شده بر غنای آن افزوده است تصریح کرد: این کار همچنین باعث شور و نشاط و افزایش روحیه متسابق و استفاده بیشتر مستمعین می شود.

وی افزود: نفس برگزاری مسابقات دعا عالی است و محل برگزاری مسابقات و مجری و سایر برنامه ها نیز خوب بود.

این دعاخوان تاکید کرد: یکی از کارهای لازم این است که باید به ابتکارات فردی در دعاخوانی بهای بیشتری داده شود زیرا تقلید صرف از یک مداح و دعاخوان کار دشواری نیست.

وی بر لزوم استفاده از داوران متخصص برای دعاخوانی و تربیت داور  در این عرصه تاکید کرد و گفت: نباید روند به گونه ای باشد که از داور قرآن برای دعا استفاده شود.

گفتنی است در مسابقات اوقاف قم برای دعاخوانی داوران مخصوصی وجود داشتند  البته برخی بخش های این مسابقه از جمله تجوید با استفاده از داور تجوید مسابقات قرآن قضاوت شد.

انتهای پیام

captcha