ثبت درختان کهنسال دلفان و خرم‌آباد در فهرست آثار ملی
کد خبر: 3736356
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
قاسمی خبرداد:

ثبت درختان کهنسال دلفان و خرم‌آباد در فهرست آثار ملی

گروه فرهنگی ـ مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از ثبت سه اثر طبیعی لرستان در فهرست آثار ملی خبرداد و گفت: این سه اثر شامل درختان کهنسال حسن گاویار شهرستان دلفان، درخت چنار شوره خرم‌آباد و آبشار افرینه پلدختر است.

ثبت درختان کهنسال دلفان و خرم‌آباد در فهرست آثار ملی

به گزارش ایکنا از لرستان، امین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان امروز، 15 مرداد در جمع خبرنگاران از ثبت سه اثر طبیعی استان در فهرست آثار ملی خبرداد و گفت: این سه اثر شامل درختان کهنسال حسن گاویار شهرستان دلفان، درخت چنار شوره خرم‌آباد و آبشار افرینه پلدختر است.
وی اظهار کرد: این آثار به ترتیب به شماره‌های 423، 424 و 425 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیدند.
زهرا بهاروند، معاون میراث فرهنگی استان نیز گفت: به‌منظور حفاظت و معرفی آثار طبیعی استان امسال نیز پرونده ثبت پنج اثر طبیعی استان جهت ثبت در آثار ملی به سازمان مرکزی ارسال خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین پرونده زمین لغزش سیمره (کبیرکوه) که پیش از این با نام ایلام ثبت شده بود با پیگیری‌های انجام شده توسط این اداره کل به صورت مشترک به نام استان‌های لرستان و ایلام و به شماره 240 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
بهاروند با بیان این‌که با ثبت این اثرها تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان در فهرست آثار ملی به عدد 34 افزایش یافت، اضافه کرد: 2360 اثر تاریخی و 36 اثر ناملموس استان نیز در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

captcha