روزنامه‌های همدان در آستانه تعطیلی
کد خبر: 3736378
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

روزنامه‌های همدان در آستانه تعطیلی

گروه فرهنگی - مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان عنوان کرد: با توجه به کمبود و گرانی شدید کاغذ در سطح جامعه، روزنامه‌های استان همدان در آستانه تعطیلی هستند.

روزنامه‌های همدان در آستانه تعطیلی

مهرداد حمزه، مدیر عامل خانه مطبوعات استان همدان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: با توجه به کمبود و گرانی شدید کاغذ درسطح جامعه، روزنامه‌های استان همدان در آستانه تعطیلی هستند.
وی افزود: اگر چاره‌ای عاجل برای این مهم اندیشیده نشود، روزنامه‌های استان در آینده‌ای نه چندان دور تعطیل خواهند شد، بی‌شک برای رفع این مشکل باید مدیریت استان و کشور وارد کار شده و برای این بحران فکری اساسی کنند.
حمزه اضافه کرد: اگر این مشکل طی چند روز آینده حل نشود روزنامه‌های استان یا مجبور خواهند شد اخبار را در 4 صفحه منتشر کنند و یا چاپ برخی روز‌های هفته را تعطیل کنند که این به هیچ عنوان در شأن استانی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن کشور نیست.
مدیر عامل خانه مطبوعات استان ابراز کرد: با توجه به اینکه استان همدان پایلوت چاپ حداقل 120 نشریه غرب کشور در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و ایلام است در صورت عدم حل مشکل کاغذ، تمامی نشریات با مشکل روبرو خواهند شد.
وی ادامه داد: طی جلسه‌ خانه مطبوعات به همراه مدیران مسئول سه روزنامه مطرح استان با مدیر کل ارشاد، پیگیری‌هایی از سوی این مجموعه در جهت رفع این مشکل انجام گرفت.
مدیر عامل خانه مطبوعات استان گفت: نباید این نکته را فراموش کرد که گرانی و کمبود کاغذ و مشکل زینک تنها با پیگری و ورود جدی مدیر کل ارشاد استان برطرف نخواهد شد بلکه مجموعه‌ها و دستگاه‌های اجرایی دیگر استان نیز باید وارد کار شوند.
حمزه با بیان اینکه روزنامه‌ها در حال حاضر حداقل در 8 صفحه چاپ می‌شود عنوان کرد: بی‌شک کاهش چاپ روزنامه و نشریات در سطح استان و یا کاهش تعداد صفحات چاپی، کاهش نیرو انسانی و اشتغالزدایی را در این حوزه همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات قابل مطرح در این حوزه، عدم پرداخت مطالبات رسانه‌ها و مطبوعات از سوی ادارات دولتی است گفت: عدم پرداخت و یا پرداخت نابهنگام مطالبات رسانه‌ها از سوی ادارات، توان اقتصادی روزنامه‌های استان را کاهش داده است به گونه‌ای که حتی در صورت وجود کاغذ در بازار، نشریات دیگر توان خرید کاغذ را نخواهند داشت.
انتهای پیام

captcha