ظلم‌ستیزی و دفاع از فقرا، در جوهره عالمان دینی است
کد خبر: 3741199
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
حجت‌الاسلام مجید انصاری:

ظلم‌ستیزی و دفاع از فقرا، در جوهره عالمان دینی است

گروه فرهنگی ــ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ظلم‌ستیزی، مبارزه با زیاده‌خواهان و چپاول‌گران و دفاع از فقرا و مظلومان در ذات و جوهره فلسفه روحانیت و عالمان دینی است و عالمانی که علم‌ دارند ولی عمل، تقوا و تعهد ندارند کمر اسلام را شکستند.

 عالمان وارثان پیامبران هستند

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام مجید انصاری در مراسم بزرگداشت آیت‌الله علی محمدی تاکندی که امروز 3 شهریور با عنوان «آیت‌الله روح فزا» در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد، تصریح کرد: آغاز هفته قزوین با برگزاری مراسم گرامیداشت یکی از عالمان برجسته این استان کار نیکو و ارزشمندی است، طبق احادیث و روایات کسانی که عالم دینی را گرامی بدارند، انگار خداوند را گرامی داشتند.
وی افزود: مهم‌ترین نعمتی که خداوند به ما اعطا کرده علم و دانش است، همچنین اولین پیام کتاب آسمانی ما پیام علم، تعلیم و دانستن است و سراسر قرآن آیاتی در خصوص تعظیم علم و جایگاه عالمان وجود دارد، فصول متعددی از آموزه‌های پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به علم و عالمان اختصاص دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: امام صادق (ع) فرمود بی‌تردید عالمان وارثان پیامبران هستند و واضح است منظور از عالمان در این سخن، دانشمندان همه رشته‌ها نیست بلکه منظور علم خاصی است که عالمان به آن را وارثان پیامبر قرار می‌دهد.
وی تأکید کرد: طبق روایات مختلف افرادی که در مسیر علم الهی هستند و گمراهان را هدایت و باطل را دفع می‌کنند یک درجه از انبیا پایین‌تر هستند؛ چنین عالمی ابتدا باید همه دانسته‌ها را در وجود خود پیاده کند و منیت و خودخواهی از بین ببرد.
حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: ظلم‌ستیزی، مبارزه با زیاده خواهان و چپاول گران و دفاع از فقرا و مظلومان در ذات و جوهره فلسفه روحانیت و عالمان دینی است و عالمانی که علم‌دارند ولی عمل، تقوا و تعهد ندارند کمر اسلام را شکستند.
وی بیان کرد: حوزه‌های علمیه ما توسعه‌یافته ولی عالم وارث پیامبران زیاد نداریم، آیت‌الله تاکندی مراتب علم خود را در محضر اساتید بزرگ گذرانده و مهم‌ترین کانون علمی ایشان امام خمینی (ره) بودند؛ تکریم از آیت‌الله تاکندی تکریم از اخلاق است و قدر این استاد را بدانید زیرا ایشان مردی شجاع و مردم‌دوست هستند.
در ادامه آیت‌الله محمدی تاکندی با تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم خاطر نشان کرد: همایش آیت روح فزا مراسم نکوداشت من نیست بلکه گرامیداشت و احترام به جامعه روحانیت بوده و ارزش ما به خاطر لباس روحانیت است.
وی افزود: انسان باید خودش را در سه آیینه ببیند، آیینه اول خدا، آیینه دوم مردم و مسئولان و آیینه سوم هم خودش است، بنابراین باید مکارم اخلاق را در این سه آیینه بررسی کند، در همین راستا من کتابی با عنوان دعای شرح مکارم اخلاق نوشته‌ام که در آن تمام دعاها وجود دارد.
به گزارش ایکنا در انتهای این مراسم از کتاب دعای شرح مکارم اخلاق که با همت شهرداری قزوین و توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد قزوین منتشر شده است رونمایی و همچنین تمبر آیت‌الله تاکندی نیز رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha