هنرمندان جشنواره تئاتر خیابانی؛ سفیرانی برای معرفی فرهنگ غنی مریوان
کد خبر: 3744471
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲

هنرمندان جشنواره تئاتر خیابانی؛ سفیرانی برای معرفی فرهنگ غنی مریوان

گروه فرهنگی- معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: شاهد حضور هنرمندانی از سراسر کشور در مریوان بودیم که امیدواریم این هنرمندان، هرکدان سفیری برای معرفی فرهنگ غنی مریوان باشند.

هنرمندان جشنواره تئاتر خیابانی؛ سفیرانی برای معرفی فرهنگ غنی مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، حسین خوش‌اقبال، معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان امروز، 14 شهریورماه در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، اظهار کرد: شاهد حضور هنرمندانی از سراسر کشور در مریوان بودیم که امیدواریم این هنرمندان، هرکدان سفیری برای معرفی فرهنگ غنی مریوان باشند.
وی افزود: کُردها جزو اصیل ترین اقوام ایرانی هستند و همیشه به ایرانی بودنشان افتخار کرده‌اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان عنوان کرد: کردها در طول تاریخ همیشه مرزبانان خوبی بوده‌اند و در روزهای سخت از کشور دفاع کرده و در کنار نظام بوده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه نگاه ویژه به شهر مریوان وظیفه مسئولان است، اعلام کرد: تا آنجا که در توان ما باشد از برگزاری اینگونه برنامه‌ها حمایت خواهیم خواهیم کرد.
قطب‌الدین صادقی، داور جشنواره تئاتر خیابانی مریوان هم در ادامه به نمایندگی از هیات داوران این دوره از جشنواره، اظهار کرد: جوهر هنر تئاتر، نقد و آگاهی است و باید مسایل و مشکلات روز جامعه را منتقل کند.
وی ادامه داد: درون مایه تئاتر آمیخته با طنز و شادی باشد، چون مردم ما به شادی نیاز دارند.
داور جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در ادامه از کمبود بودجه اختصاص یافته به اینگونه جشنواره‌ها انتقاد کرد و گفت: این نوع کارها اعتبار خاصی می‌طلبد که باید اختصاص یابد.
انتهای پیام

captcha