اعزام ۲۲ مبلغ تایبادی به موکب‌های مستقر در مرز دوغارون
کد خبر: 3759301
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸

اعزام ۲۲ مبلغ تایبادی به موکب‌های مستقر در مرز دوغارون

گروه شهرستان‌ها - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تایباد گفت: با هماهنگی‌ها و تمهیدات انجام شده در ستاد اربعین این شهرستان ۲۲ مبلغ و روحانی به موکب‌های استقبال از زائران اتباع افغانستان، در مرز دوغارون اعزام شدند.

اعزام 22 مبلغ تایبادی به موکب‌های مستقر در مرز دوغارونحجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر علی‌پور، دبیر ستاد اربعین حسینی شهرستان تایباد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در حاشیه بازدید از روند ورود زائران اربعین حسینی تبعه افغانستان در مرز دوغارون اظهار کرد: امسال با همکاری اعضای ستاد اربعین، موکب‌های استقبال از زائران به صورت شبانه‌روزی در مرز دوغارون مستقر شده و در راستای بالابردن سطح معرفتی زائران، توسعه فرهنگ حسینی، نشر و گسترش معارف اسلامی و نیز ارتقای بینش و آگاهی‌های دینی این تعداد روحانی از شهرستان‌های تایباد و باخرز در محل حضور دارند.

وی با اشاره به اهداف اعزام روحانیون در مرز دوغارون عنوان کرد: پاسخ گویی به سوالات شرعی، برگزاری نماز جماعت و محتوا بخشی فرهنگی به پیاده‌روی اربعین حسینی از مهمترین اهداف استقرار مبلغ در موکب‌های اربعین حسینی است.

دبیر ستاد اربعین حسینی شهرستان تایباد تصریح کرد: مردم با عشق به خاندان عصمت و طهارت هر سال به صورت خودجوش اقدام به دایر کردن موکب‌های استقبال از زائران اربعین می‌کنند. همچنین به صورت افتخاری در حال خدمت‌رسانی به زوار اباعبدالله الحسین(ع) هستند.

علی‌پور افزود: از28 مهرماه تاکنون بیش از 10 هزار نفر زائر اتباع افغانستان از طریق این گذرگاه مرزی وارد خراسان رضوی شدند و با همکاری کمیته حمل و نقل به مشهد اعزام و پس از اسکان و زیارت به سمت کربلا راهی می‌شوند.

شهرستان تایباد دارای 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان است و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 40 زائر اربعین حسینی از طریق این معبر رسمی برای اعزام به عتبات عالیات وارد کشور شوند.

انتهای پیام

captcha