۵۲۳ دانشجوی البرزی تحت حمایت کمیته امداد هستند
کد خبر: 3771458
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

۵۲۳ دانشجوی البرزی تحت حمایت کمیته امداد هستند

گروه اجتماعی ـ معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز گفت: امسال ۳۵۰ میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به ۵۲۳ دانشجوی تحت حمایت این نهاد در البرز پرداخت‌ شده است.

سیدهادی کرابی، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به اینکه حمایت از دانشجویان باهدف تقویت جایگاه اجتماعی و توانمندسازی فرزندان مددجویان برای نقش‌آفرینی در اقتصاد خانواده و حضور سازنده در جامعه انجام می‌شود، گفت: در سال جاری ۳۵۰ میلیون تومان در قالب کمک‌هزینه تحصیلی و شهریه به دانشجویان تحت حمایت این نهاد در البرز پرداخت‌ شده است.
وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از مددجویان دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۵ درصد در دانشگاه دولتی، ۲۰ درصد در دانشگاه پیام نور، ۱۱ درصد در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و ۹ درصد در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می‌کنند، افزود: هم‌اکنون ۱۰۱ دانشجو در مقطع کاردانی ۳۸۹ دانشجو در مقطع کارشناسی ۲۷ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۷ دانشجو در مقطع دکترا مشغول به‌تحصیل هستند.
کرابی بابیان اینکه جنسیت ۶۶ درصد دانشجویان تحت حمایت را دختران تشکیل می‌دهند گفت: ۵۲۳ دانشجوی البرزی در زمینه تأمین کمک هزینه تحصیلی، شهریه و سایر نیازهای معیشتی از حمایت کمیته امداد بهره‌مند هستند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز با تشریح نحوه اعطای کمک هزینه شهریه به دانشجویان عنوان کرد: امسال برای کمک به تأمین شهریه یک‌ترم تحصیلی دانشجویان بر اساس نوع رشته و مبالغ پرداختی آنان به دانشگاه‌ها در مقطع دکترا بین سه الی چهار میلیون تومان کارشناسی ارشد بین یک الی دو میلیون تومان کارشناسی بین پانصد هزارتومان الی یک‌میلیون تومان و کاردانی بین سیصد الی ششصد هزار تومان پرداخت شد.
این مسئول بیان کرد: دانشجویان دانشگاه‌های دولتی که شهریه پرداخت نمی‌کنند نیز برای هر ترم بر اساس مقطع تحصیلی بین سیصد الی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمک هزینه تحصیلی دریافت کردند.
وی یادآور شد: حمایت ویژه مالی از دانشجویان نخبه در قالب سطح‌بندی یک دو و سه، اعزام دانشجویان به اردوهای سراسری و برگزاری همایش سالانه دانشجویی با موضوعیت رقابت علمی در زمینه ارائه مقالات علمی از جمله برنامه‌های این نهاد برای دانشجویان تحت حمایت است.
انتهای پیام

captcha