بنیادهای مهدویت بدون یک ریال اعتبار اداره می‌شوند
کد خبر: 3776493
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

بنیادهای مهدویت بدون یک ریال اعتبار اداره می‌شوند

گروه معارف ـ معاون اجرایی بنیاد مهدویت دزفول با بیان اینکه بنیادهای مهدویت بدون یک ریال اعتبار اداره می‌شوند و هزینه‌های جاری دوره‌ها توسط خیرین و برخی ادارات تأمین می‌شود تصریح کرد: پایه تعریف شده‌ای برای برگزاری دوره‌های مهدوی در ادارات وجود ندارد؛ اگر برگزاری این دوره‌ها به ادارات ابلاغ شود تشکیل این دوره‌ها در ادارات آسان‌تر می‌شود.

پایه تعریف شده‌ای برای برگزاری دوره‌های مهدوی در ادارات وجود ندارد

رضا مرساقیان، معاون اجرایی بنیاد مهدویت شهرستان دزفول در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: برنامه‌های جاری این بنیاد شامل صبحگاه مهدوی است که روزهای چهارشنبه در مدارس برگزار می‌شود؛ برای اجرای این برنامه جزوه‌ای در اختیار مدارس گذاشته شده است که بر اساس آن برنامه‌های صبحگاهی مدرسه بر اساس آموزه‌های مهدویت اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: همچنین اجرای دوره «نگین آفرینش» ـ که دوره مقدماتی مهدویت است ـ در مدارس، ادارات و مساجد از دیگر برنامه‌های بنیاد است. معرفت نسبت به امام دوازدهم(ع)، حکومت در عصر غیبت و پاسخ به شبهات مهدوی موضوع این جلسات است. 

مرساقیان ادامه داد: دوره نگین آفرینش در 12 مدرسه متوسطه اول و دوم شهرستان اجرا شده است که در حال حاضر به دلیل امتحانات دانش‌آموزان متوقف شده و پس از آن ادامه می‌یابد. این دوره در قالب ده جلسه تشکیل می‌شود و مدرسان آن طلاب حوزه هستند.

به گفته معاون اجرایی بنیاد مهدویت شهرستان دزفول، این دوره برای سال چهارم است که در مدارس و ادارات و مساجد برگزار می‌شود. در حال حاضر این دوره در سه مسجد شهرستان نیز در قالب 18جلسه تشکیل شده است.

وی با اشاره به چالش‌های برگزاری برنامه‌های مهدوی در شهرستان گفت: یک مسأله در این برنامه‌ها عمومی است و آن کمبود اعتبارات و امکانات است. بنیادهای مهدویت بدون یک ریال اعتبار اداره می‌شوند و هزینه‌های جاری دوره‌ها توسط خیرین و برخی ادارات تأمین می‌شود. مسأله دیگر این است که پایه تعریف شده‌ای برای برگزاری دوره‌های مهدوی در ادارات وجود ندارد؛ اگر تشکیل این دوره‌ها به ادارات ابلاغ شود ضرورت رایزنی برای برگزاری این دوره‌ها در ادارات کمتر شده و دوره‌ها آسان‌تر برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha