برنامه‌ریزی عملیات تنها با هدف فریب دشمن مخالف ارزش‌های دفاع مقدس است
کد خبر: 3776766
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳
دری‌ نجف‌آبادی:

برنامه‌ریزی عملیات تنها با هدف فریب دشمن مخالف ارزش‌های دفاع مقدس است

گروه سیاست و اقتصاد - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز عملیات کربلای چهار تصریح کرد: حفظ رزمندگان اسلام با انجام عملیات‌های برنامه‌ریزی‌شده و دقیق، اساس کار فرماندهان جنگ تحمیلی و مورد تأکید امام‌ راحل بود و اینکه عملیاتی با هدف فریب دشمن برنامه‌ریزی شده باشد با ارزش‌های دفاع مقدس هم‌خوانی ندارد.

برنامه‌ریزی عملیاتی با هدف فریب دشمن، با ارزش‌های دفاع مقدس هم‌خوانی ندارد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز عملیات کربلای چهار تصریح کرد: حفظ رزمندگان اسلام با انجام عملیات‌های برنامه‌ریزی‌شده و دقیق اساس کار فرماندهان جنگ تحمیلی بود که از سوی امام‌ راحل سفارش شده بود و اینکه عملیاتی با هدف فریب دشمن برنامه‌ریزی شده باشد، با ارزش‌های دفاع مقدس هم‌خوانی ندارد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی در این بیانیه آورده است:
پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان این مرز و بوم با ایجاد تحریم، تهدید، حمله نظامی، صدور قطعنامه‌های بین‌المللی و ادعا‌های حقوق بشری و تروریستی در صدد کارشکنی و مقابله با نظام جمهوری اسلامی بر‌آمدند که می‌توان از جنگ تحمیلی به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌ها برای تضعیف ایران نام برد.

حمایت‌های بی‌دریغ از صدام
جنگ ایران و عراق نمونه بارز و عینی تهدید امنیت ملی بود، بدون شک این جنگ تهاجمی فرا‌منطقه‌ای و برخاسته از اراده برون‌مرزی بود که در خلال آن عراق از حمایت‌های بی‌دریغ تسلیحاتی، مالی، سیاسی و بین‌المللی برخوردار بود. در این جنگ آمریکایی‌ها نیز نقش خود را در یاری رساندن به ماشین جنگی صدام و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران به خوبی ایفا کردند.
رژیم بعث عراق با این هدف که به مدت یک هفته به تهران می‌رسد و نظام جمهوری اسلامی سقوط و بخش‌هایی از استان‌های مرزی کشورمان را اشغال می‌کند، به ایران حمله کرد اما ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان اسلام و موج گسترده مردمی که در قالب «بسیج» در هشت سال حضور مداوم در جبهه‌ها داشتند باعث توقف ماشین جنگی عراق شد.
تمامی عملیات‌ها و اقداماتی که در جنگ تحمیلی برنامه‌ریزی می‌شد، با هدف عقب راندن دشمن بعثی از خاک پاک وطن بود و فرماندهان با شناسایی کامل از مواضع دشمن و همچنین برآورد قوای رزمی نیروهای خودی، فرمان حمله صادر می‌کردند.

حفظ رزمندگان اسلام؛ اساس کار فرماندهان
حفظ رزمندگان اسلام با انجام عملیات‌های برنامه‌ریزی‌شده و دقیق اساس کار فرماندهان جنگ تحمیلی بود که از سوی امام‌ راحل سفارش شده بود و اینکه عملیاتی با هدف فریب دشمن برنامه‌ریزی شده باشد با ارزش‌های دفاع مقدس هم‌خوانی ندارد.
اظهارنظرها در خصوص جنگ تحمیلی باید با آگاهی و بر اساس مستندات علمی نظرات مراجع ذ‌ی‌ربط همراه باشد و نباید با بیان مطالبی بی‌اساس آرمان‌های شهدا و امام راحل را زیر سؤال برد.

لزوم پرهیز از اظهارنظرهای نادرست
رزمندگان صیانت از تمامیت ارزی، ناموس و ارزش‌های انقلابی را تکلیف اصلی خود می‌دانستند و ملت هم بر همین اساس جوانان خود را به جبهه‌ها می‌فرستادند. بنابراین ارزش والای شهدا باید در هر شرایطی حفظ شود و به جای چنین اظهار‌نظرها باید گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و تشریح و تبیین روحیه فداکاری رزمندگان در دستور کار پیشکسوتان ‌دفاع مقدس قرار گیر‌د.
انتهای پیام

captcha